Powered By Blogger

piątek, 14 maja 2021

„Zapłacisz mi za to” - Teresa Driscoll

Tytuł: „Zapłacisz mi za to”
Autor: Teresa Driscoll
Wydawnictwo: SQN
Ilość stron: 400
Ocena: 7/10

Opis

Co środę, jak w zegarku, wraca strach.

Ta środa jest zupełnie zwyczajna. Do czasu, aż dzwoni telefon. Alice Henderson słyszy tajemniczy głos i mrożącą krew w żyłach groźbę. Rozłącza się i traktuje to jako głupi żart wymierzony w gazetę, w której pracuje. Ale tydzień później stalker wykonuje kolejny ruch – i staje się jasne, że to Alice znajduje się na jego celowniku.

Ktoś chce, by cierpiała. Ale dlaczego? Dzięki swoim artykułom stała się znana lokalnej społeczności – czy to możliwe, że jej życiu zagraża niebezpieczeństwo, ponieważ upomina się o nią przeszłość? Alice jest zdeterminowana, aby nie ulec strachowi. Kiedy jednak policyjne śledztwo nic nie daje, w sprawę angażuje się prywatny detektyw Matthew Hill.

Z każdą środą groźby eskalują, aż w końcu celem stalkera staje się nie tylko Alice, ale i jej rodzina. Czy dziennikarce uda się odkryć, kto i za co ją karze, zanim stalker spełni swe przerażające groźby?
/opis pochodzi od wydawcy/
 
Moja opinia

„- Załatwię cię żyłką do sera”, to zdanie słyszy Alice Henderson, dziennikarka z lokalnej gazety, w słuchawce telefonu. Przerażona kobieta ma jednak nadzieję, że jest to tylko niesmaczny żart. Szybko jednak przekonuje się, że to zdarzenie jest początkiem ogromnego strachu i życia w ciągłym poczuciu zagrożenia. Od tego telefonu Alice boi się każdej środy.

„Zapłacisz mi za to” to druga książka autorki, którą miałam okazję przeczytać. W przedstawionej przez pisarkę historii, główna bohaterka zmaga się ze zjawiskiem stalkingu. Pomysł na taki temat, autorka zaczerpnęła ze swojego własnego doświadczenia. I choć w jej przypadku, sytuacja nie przybrała tak przerażających rozmiarów, jak ta opisana w powieści, to uczucia jakie zawarła w książce w pełni oddają to co czuje osoba narażona na tego typu ataki. Z jednej strony poczucie zagrożenia i obawa o życie swoje i bliskich, a z drugiej złość, że obcy człowiek jest w stanie odebrać nam radość z życia. No właśnie, czy stalkerem jest obcy człowiek?

„Okazuje się, że większość stalkerów nie jest zabójcami. Ale wiele zabójców zaczyna od stalkingu.”


Na początku miałam co do tej powieści trochę mieszane uczucia. Nie wiem co mi w niej nie pasowało, bo zarówno napięcia w niej nie brakuje, a fabuła jest również ciekawa. Dodatkowo sama Alice skrywa tajemnicę, która może mieć znaczący wpływ na prowadzone przez policję śledztwo. Więc autorka dość mocno nas zwodzi, ciągle podsuwając nowe tropy. A jednak trudno mi było się zaangażować w tę powieść. Na plus na pewno zasługuje pióro autorki, które sprawia, że strony same się przewracają. Rozdziały są krótkie i każdy z nich opisuje wydarzenia z perspektywy innej postaci, a to naprawdę wzbogaca powieść o lepsze zrozumienie bohaterów. Zakończenie sprawiło, że spojrzałam na całą historię z zupełnie innej strony. I to ono wpłynęło na dość wysoką ocenę tej książki. Moim zdaniem to całkiem dobry thriller, który spełnia swoją rolę. Jest trochę przerażająco, ale czyta się szybko i choć może nie ma wielkiego efektu wow, to przyjemnie spędziłam z nią czas.

„Kiedy coś dotyczy bezpośrednio ciebie, poglądy stają się kwestią drugorzędną.”

 

 

13 komentarzy:

  1. Nie wiem czy po nią sięgnę. W maju po drugiej przerwie wzięłam się za kryminał / thriller i pomimo wielu zachwytów wokół, mnie rozczarowałam.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  2. Niedawno kupiłam sobie tę książkę w wersji elektronicznej. Niebawem będę ją czytała.

    OdpowiedzUsuń
  3. Temat bardzo ciekawy. Tytuł zanotowałam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Temat książki ciekawy, więc możliwe, że kiedyś po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię tego typu klimaty, więc pewnie się skuszę na tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię kiedy zakończenie ukazuje zdarzenia w nowej, nieoczywistej wcześniej perspektywie. Zjawisko stalkingu jest coraz powszechniejsze we wspólczesnym świecie i w literaturze chyba także. Ciekawa jestem tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Może kiedyś, ale narazie pasuję ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Brzmi nawet, nawet. Może kiedyś sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Interesuje mnie ta książka. Ciekawy temat ze stalkingiem, już ta pierwsza groźba wywołuje ciarki.

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię takie książki i ciekawa jestem tego zakończenia. Przeczytam ją na pewno. ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mnie się książka podobała :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Chętnie przeczytam, moje klimaty ;)

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że tutaj jesteś!
Zostaw po sobie ślad, a na pewno Cię odwiedzę.
Podziel się swoją opinią :)