Powered By Blogger

piątek, 7 maja 2021

„Terapeutka” - B. A. Paris

Tytuł: „Terapeutka”
Autor: B. A. Paris
Wydawnictwo: Albatros
Ilość stron: 384
Ocena: 8/10

Opis
Budząca dreszcz grozy opowieść o wymarzonym domu, który skrywa mroczną tajemnicę…

Alice i Leo wprowadzają się do świeżo wyremontowanego domu na ekskluzywnym zamkniętym osiedlu. Właśnie spełnia się ich marzenie. Ale pozory mogą mylić.
Wkrótce Alice zaczyna poznawać sąsiadów i odkrywa przerażający sekret domu, w którym zamieszkała. Co więcej, odczuwa coraz silniejszą więź z Niną, terapeutką, do której wcześniej ten dom należał.

Tragiczne wydarzenia sprzed lat stają się obsesją Alice. Tym bardziej że gdy tylko z kimkolwiek porusza ten temat, wszyscy nabierają wody w usta. Mieszkańcy ekskluzywnego osiedla pilnie strzegą swoich sekretów. I nie są tak doskonali, jak się na pozór wydaje…
/opis wydawcy/
 
Moja opinia

Czy bylibyście w stanie zamieszkać w domu, w którym doszło do brutalnego morderstwa? Alice, główna bohaterka najnowszej powieści B. A. Paris, musi zmierzyć się właśnie z takim problemem. O mrocznej przeszłości nowego lokum dowiaduje się przypadkiem i jest tym faktem przerażona. Jednak imię ofiary skłania kobietę do zgłębienia tej zbrodni i Alice zostaje w domu, który coraz bardziej ją przeraża. Czy jest w nim bezpieczna? Czy społeczność zamkniętego osiedla jest z nią szczera? Czy może robią wszystko by tajemnice nie wyszły na jaw?

Kolejne spotkanie z twórczością tej autorki, które uważam za
udane. Książka swoim klimatem wciąga do tego stopnia, że nie mogłam się od niej oderwać i przeczytałam ją w jeden dzień. Paris znów wprowadza w swojej powieści to wrażenie, że każdy jest podejrzany i miał motyw, by pozbyć się młodej kobiety o imieniu Nina. Pisarka stworzyła bohaterów, którzy wzbudzają w nas różne emocje. I choć główna bohaterka bywa czasem irytująca, to autorka dość sensownie wyjaśniła jej obsesję, która nie pozwoliła kobiecie zostawić sprawy morderstwa w spokoju. Zakończenie jest zaskakujące i takie jakie lubię, czyli pozwala nam jeszcze raz przeanalizować zachowania wszystkich bohaterów.
B. A. Paris po raz kolejny stworzyła powieść, która wciąga swoją przemyślaną fabułą. Jeśli polubiliście dwie pierwsze powieści pisarki („Za zamkniętymi drzwiami”, „Na skraju załamania”), to ta część również powinna trafić w wasz gust!
 

9 komentarzy:

  1. Dla mnie książki tej autorki stoją na różnym poziomie. Nie wiem czy po nią sięgnę.


    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedy ja w końcu usiądę do jakiejś książki B.A.Paris? Od tak dawna planuję, a wciąż nam się drogi nie przecinają... Muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam taki sam problem jak Marta. B.A. Paris widnieje na liście autorów, których książki chcę poznać, ale ciągły brak czasu albo inne tytuły, na które mam większą ochotę, skutecznie mi to utrudniają. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Niebawem będę czytała tę książkę. Lubię twórczość tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam wiele dobrego o tej książce. Mam nadzieję, że kiedyś uda mi się po nią sięgnąć i przekonać się, czy mi także się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię książki B.A.Paris, chociaż nie wszystkie są na równym poziomie. Nie mniej jednak chętnie przeczytam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam książki autorki na swojej półce, ale jeszcze się za nie nie zabrałam. Jak już to nadrobię to sięgnę też pewnie po tę pozycję. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie polubilam sie z tą autorka ;)

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że tutaj jesteś!
Zostaw po sobie ślad, a na pewno Cię odwiedzę.
Podziel się swoją opinią :)