Powered By Blogger

piątek, 24 maja 2019

"Po dobrej stronie" - Quinn Spencer

Tytuł: „Po dobrej stronie”
 Autor: Quinn Spencer 
Wydawnictwo: Insignis
 Ilość stron: 408
 Ocena: 5/10
Opis 
Poznajcie jedną z najciekawszych bohaterek współczesnej literatury: osamotnioną, złamaną życiem, pozbawioną złudzeń, jednak wciąż szukającą odkupienia i nowego celu. LeAnne Hogan to postać, która nie pozwoli o sobie zapomnieć. 
Jadąc do Afganistanu, Hogan była doświadczonym żołnierzem i miała za sobą wiele udanych misji. Wraca okaleczona – zarówno fizycznie, jak i psychicznie. Straciła oko, połowę jej twarzy pokrywają głębokie blizny, z trudem przypomina sobie szczegóły pechowej operacji wojskowej, w której niemal straciła życie. Jest zagubiona i podejrzewa, że wszystko, co się stało, to jej wina – choć nikt nie chce powiedzieć jej tego wprost. 
Załamana kolejnym tragicznym wydarzeniem – nagłą śmiercią Marci, przyjaciółki, z którą dzieliła szpitalny pokój – wyrusza w podróż po kraju. Wspomina przeszłość i czuje, że dla niej nie ma już żadnej przyszłości. Świat, widziany dziś jednym tylko okiem, wydaje się miejscem obcym i groźnym. Kiedy w końcu LeAnne przyjeżdża do małego, tonącego w deszczu miasteczka w stanie Waszyngton, w którym wychowała się Marci, dokonuje niepokojącego odkrycia. 
Tymczasem pewien bezpański pies – wielkie, silne stworzenie o czarnej sierści i zagadkowym spojrzeniu – o którym można powiedzieć wszystko, ale nie to, że jest słodkim psiakiem, wybiera ją na swoją opiekunkę. 
LeAnne zostaje wciągnięta w historię równie niebezpieczną co jej ostatnia misja w Afganistanie.
/opis wydawcy/  
Moja opinia 
Szczerze powiedziawszy jestem tą książką rozczarowana, ale wynika to chyba z mylnego wyobrażenia jakie miałam o tej powieści. Zachęcona opisem, czekałam z niecierpliwością na to niepokojące odkrycie, którego dokonuje LeAnne w deszczowym miasteczku, w którym wychowała się Marci, ale się nie doczekałam. Już nawet był jeden moment, który dał mi cień nadziei, że jednak książka może nabrać tempa, a wyjaśnienie mnie zaskoczyć…, ale nie. Watek zaginięcia córki Marci okazał się przewidywalny do bólu, a książka w mojej ocenie ciągnęła się jak flaki z olejem. 


Powieść jednak dobrze oddaje problemy, z jakimi muszą się zmierzyć ludzie służący w armii. Udział w wojnie odbija wielkie piętno na psychice żołnierzy, a poczucie zagrożenia nie ustępuje nawet gdy wrócą już do swojej ojczyzny. Wojna zadaje im rany nie tylko fizyczne, które stają się widoczne dla otoczenia, ale i psychiczne, z którymi nawet trudniej jest sobie poradzić. 
Codzienna walka z samym sobą, by na nowo nauczyć się funkcjonować w społeczeństwie, jest dla takich ludzi, równie trudna co udział w misjach. A może nawet trudniejsza, bo reguły panujące na froncie, nie są stosowane w codziennych międzyludzkich relacjach. 
Książka może spodobać się miłośnikom powieści obyczajowych, którzy interesują się służeniem w armii oraz zespołem stresu pourazowego. 

Jeśli jednak podobnie jak ja, liczyliście na jakiś wątek kryminalny, albo zaskakujące zakończenie czy choćby jakiś zwrot akcji, to niestety książka was rozczaruje. 

Książkę odebrałam za punkty w portalu CzytamPierwszy

Czytam i recenzuję na CzytamPierwszy.pl


11 komentarzy:

  1. Chyba to nie do końca tematyka której czytam w książkach :)
    Pozdrawiam, Eli https://czytamytu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no ja raczej też czegoś innego szukam w powieściach ;)

      Usuń
  2. Mam tę książkę, ale jeszcze jej nie czytałam. Nie chciałabym się rozczarować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie czytając nie dowiesz się czy książka cię rozczaruje :) Moich oczekiwań jednak nie spełniła, ale nie oznacza to, że książka jest zła. Przeciwnie! zbiera bardzo pozytywne opinie.

      Usuń
  3. Czytałam różne opinie o tej książce, ale przyznaję, że nie jestem zainteresowana :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Miałam sobie ją wymienić na punkty ale niestety za mało ehhe ale fajna recenzje :D i sliczne zdjęcia

    MÓJ BLOG
    MÓJ FACEBOOK
    MÓJ INSTAGRAM

    OdpowiedzUsuń
  5. Szkoda, szkoda, a wydawałoby się że taka ciekawa historia

    OdpowiedzUsuń
  6. Szkoda, że brakuje tutaj ciekawych zwrotów akcji i że ogólnie akcja się tak ciągnęła. Nie wiem czy się na nią zdecyduję. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czuje ze by nie wciągnęła

    OdpowiedzUsuń
  8. No to już wiem, że pozycja nie jest dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Myślę, że mogłabym być rozczarowana tą pozycją, więc odpuszczę.

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że tutaj jesteś!
Zostaw po sobie ślad, a na pewno Cię odwiedzę.
Podziel się swoją opinią :)