Powered By Blogger

wtorek, 22 maja 2018

Pasażerka

Tytuł: Pasażerka
Autor: Alexandra Bracken
Wydawnictwo: SQN
Ilość stron: 432
Ocena: 6/10



O książce

Współczesna nastolatka i XVIII-wieczny pirat w szalonym wyścigu z czasem przez kontynenty i epoki.
Etta Spencer, cudowne dziecko skrzypiec, pewnej nocy traci wszystko, co znała i kochała. W jednej chwili z bezpiecznego Nowego Jorku zostaje przeniesiona do miejsca oddalonego o wiele mil i… lat. Trafia do 1776 roku, a jej los zależy od Nicholasa Cartera, młodego korsarza związanego kontraktem z potężną rodziną Ironwoodów.
Jedynie Etta może odzyskać pewien tajemniczy przedmiot o niewysłowionej wartości. Jeśli jej się powiedzie, zostanie odesłana do XXI wieku. Ona i Nicholas wyruszają w niebezpieczną podróż po egzotycznych miejscach i w poprzek czasu. Im bardziej zbliżają się do prawdy, tym większego tempa nabiera śmiertelna gra Ironwoodów. Etcie grozi nie tylko rozłąka z Nicholasem, ale i zamknięcie drogi powrotnej do domu… na zawsze.

Moja opinia

Trochę mnie na początku ta książka znudziła. Podróż statkiem, na którym znalazła się Etta bardzo mi się dłużyła. Na początku również czułam się przytłoczona ilością nowych postaci, ale z czasem to wrażenie mija, bo fabuła ogranicza się śledzenia losów dwójki bohaterów.
Etta Spencer jest osobą, która nie ma zielonego pojęcia o swoich zdolnościach oraz o przeszłości swojej rodziny. Trafia do świata, w którym nie wie jak się zachować, bo znane jej reguły jeszcze nie obowiązują. I ściąga na siebie przez to wiele problemów. Jej nieznajomość ówczesnej etykiety czasem wywoływało we mnie wybuchy śmiechu. Na szczęście nad jej bezpieczeństwem czuwa Nicholas, który od pierwszego spotkania z dziewczyną, czuje się za nią odpowiedzialny. Z czasem i ona odkrywa, że los Nicka nie jest jej obojętny.
Etta dostaje od przerażającego Cyrusa Ironwooda zadanie. Musi odnaleźć cenny przedmiot i mu go dostarczyć, w przeciwnym razie jej mama zginie. W niebezpieczną podróż przez różne epoki wyrusza z nią Nicholas, który zawarł pakt z Cyrusem. Od teraz akcja nabiera niesamowitego tempa.
Ciekawym zabiegiem są wplatane w opowieść wydarzenia historyczne oraz podróż przez różne kraje. Dzięki temu możemy poznać inne kultury oraz panujące w tamtych czasach stroje i zasady. Brecken serwuje nam lekcję historii z przymrużeniem oka oraz w ciekawym towarzystwie.
Przygodowa młodzieżówka z wątkiem miłosnym zadowoli młodego czytelnika. Dużym plusem powieści jest mnogość wydarzeń.
 

Książkę przeczytałam dzięki portalowi Czytam Pierwszy.

6 komentarzy:

  1. Książka cały czas u mnie leży i czeka na przeczytanie :) Chyba muszę w końcu znaleźć dla niej chwilkę przy kawie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam tę książkę na swojej półce i czeka na swoją kolej. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam ją na półce, ale nie zapowiada się, żebym szybko się za nią zabrała. Mam jednak nadzieję, że dzieki wakacją trochę nadrobię zaległości.

    Pozdrawiam i zapraszam:
    Biblioteka Feniksa

    OdpowiedzUsuń
  4. Hmm...no nie wiem. W wolnej chwili mogłabym sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam książki o piratach, na pewno więc przeczytam "Pasażerkę".

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie wynudziła po całości. Czekałam na jakąś akcję, ale średnio się doczekałam. Szkoda, bo potencjał niewątpliwie miała, tym bardziej, że naprawdę lubię książki o podróżach w czasie, a tutaj... prawie każdy element miał dla mnie jakieś mankamenty. Bohaterka momentami głupio się zachowywała, wątek podróży w czasie był słabo rozwinięty. Nie wiem, może miałam za wysokie wymagania. Raczej daruje sobie drugi tom.
    Pozdrawiam :)
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że tutaj jesteś!
Zostaw po sobie ślad, a na pewno Cię odwiedzę.
Podziel się swoją opinią :)