Powered By Blogger

sobota, 12 sierpnia 2017

Notatki samobójcy

Tytuł: Notatki samobójcy
Autor: Michael Thomas Ford
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Ilość stron: 269
Ocena: 7/10

Nazywam się Jeff. Mam siostrę i rodziców, którzy nadal ze sobą wytrzymują. Cała nasza czwórka mieszka w prześlicznym domku w prześlicznej okolicy w prześlicznym mieście podobnym do milionów innych miast. Rodzice nigdy nas nie bili, nie molestował mnie żaden ksiądz, koledzy w szkole nie dokuczali jakoś szczególnie. Nie słucham death metalu, nie mam obsesji na punkcie brutalnych gier wideo i nie odcinam głów małym zwierzątkom.”

Tak piętnastoletni Jeff opisał siebie i swoją rodzinę podczas sesji u psychiatry, po tym jak trafił do szpitala psychiatrycznego, po nieudanej próbie samobójczej. Chłopak nie chce współpracować z lekarzem podczas terapii, zaprzeczając jakoby miał problem. Dystansuje się od pacjentów, uważając ich za wariatów. Odlicza dni do końca przymusowej terapii.
Jednak nowe osoby przyjęte na oddział oraz wydarzenia jakie zainicjują, zmienią postawę Jeffa. Chłopak dowie się o sobie prawdy, której nie chciał do siebie dopuszczać. Czy to wystarczy aby odmienić jego życie?

Nie spodziewałam się, że z takiego powodu Jeff próbował popełnić samobójstwo. Kompletnie na to nie wpadłam. Zastanawia mnie też, na ile autor książki czerpał inspirację z własnego życia lub swojego najbliższego otoczenia.
Dziwiła mnie postawa Jeffa, który traktował innych pacjentów jak wariatów, podczas gdy on sam nie dopuszczał do siebie myśli, że aż tak bardzo się od nich nie różni. Jego błyskotliwe i ironiczne potyczki słowne z psychiatrą mnie denerwowały.
Książkę czyta się szybko. Rozdziały pisane są w formie pamiętnika z poszczególnych dni, spędzonych przez chłopaka na oddziale.
Powieść skierowana raczej do młodzieży. Mam wrażenie, że dorosły czytelnik, który ma już wyrobione zdanie w pewnych kwestiach, może nie zmienić zdania. A poglądy młodego czytelnika można jeszcze kształtować.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cieszę się, że tutaj jesteś!
Zostaw po sobie ślad, a na pewno Cię odwiedzę.
Podziel się swoją opinią :)