Powered By Blogger

wtorek, 8 sierpnia 2023

„Dom po drugiej stronie jeziora” - Riley Sager

Tytuł: „Dom po drugiej stronie jeziora”
Autor: Riley Sager
Wydawnictwo: Mova
Ilość stron: 416
Ocena: 9/10
Opis

Casey Fletcher, niedawno owdowiała aktorka, aby uciec przed dziennikarzami, wyjeżdża do domu rodzinnego nad jeziorem w stanie Vermont, licząc na odrobinę świętego spokoju. Uzbrojona w lornetkę oraz spory zapas alkoholu spędza czas na podglądaniu Toma i Katherine Royce’ów, pary mieszkającej w domu po drugiej stronie jeziora.
Wszystko w Royce’ach wydaje się idealne. Ich małżeństwo. Ich dom. Sielankowe jezioro, nad którym stoi. Ona jest eksmodelką, a on docenianym innowatorem technologicznym.
Kiedy Katherine nagle znika, Casey za wszelką cenę chce się dowiedzieć, co się stało z sąsiadką. Po kolei odkrywa coraz mroczniejsze tajemnice kryjące się tuż pod powierzchnią pozornie perfekcyjnego małżeństwa Royce’ów.
Zapewne podobnie jak Casey myślisz, że wiesz, dokąd zmierza ta historia.
Pomyśl jeszcze raz.
Ponieważ kiedy otworzysz drzwi do tajemnic i obsesji, po drugiej ich stronie znajdziesz nie to, czego się spodziewasz.
/opis pochodzi od wydawcy/

Moja opinia

Twórczość tego autora jest mi dobrze znana i jest to jeden z moich ulubionych pisarzy. Przeczytałam większość jego książek wydanych w naszym kraju i tylko jedna mnie lekko rozczarowała, bo zachowanie głównej bohaterki było dla mnie skrajnie nieodpowiedzialne i bardzo nielogiczne. Mowa tutaj o „Tylko przetrwaj noc”. Jednak nawet tej historii trzeba oddać, że trzymała w napięciu, a wydarzenia pod koniec książki wbiły mnie w fotel. Dlatego jak zauważyłam kolejną powieść, która wyszła spod pióra tego autora, musiałam po nią sięgnąć.
I nie zawiodłam się!

Casey Fletcher jest zrozpaczona po śmierci swojego męża, który utonął w jeziorze Green, przy którym stoi rodzinny dom kobiety. Traumatyczne wydarzenia sprawiły, że Casey szuka ukojenia w alkoholu i staje się obiektem zainteresowania opinii publicznej, ze względu na wykonywany przez nią zawód aktorki. Aby zejść z oczu dziennikarzom i w spokoju przezywać żałobę, zostaje przez rodzinę umieszczona znowu w rodzinnym domu nad jeziorem. Oprócz niej w sąsiedztwie jest jeszcze kilka domów, ale w większość pustych o tej porze roku. Jednak nowoczesny i przeszklony dom dokładnie naprzeciw domu Casey i zamieszkujące go małżeństwo przyciąga uwagę kobiety, która obserwuje życie jego lokatorów za pomocą lornetki. Niewinne podglądanie zamienia się w prywatne i niebezpieczne śledztwo, gdy obserwowana kobieta nagle z dnia na dzień znika, a jej mąż zaczyna się podejrzanie zachowywać. Casey chce za wszelką cenę dowiedzieć się co stało się z jej nową znajomą z domu naprzeciwko, a to będzie oznaczało, że na jaw wyjdą głęboko skrywane tajemnice.


Jaki to był świetny thriller. Wciągający, zagmatwany, pełen napięć i z zaskakującym zakończeniem. Ciekawa historia, które rozgrywa się nad istniejącym jeziorem Green w stanie Vermont, co nadaje realistyczności opisanym w powieści wydarzeniom. Jednak autor, tak jak w kilku poprzednich książkach, dodał do opowieści wątek zawierający w sobie element świata nadprzyrodzonego, co może nie wszystkim się spodobać. Mnie to kompletnie nie razi, a wręcz przeciwnie, lubię takie zabiegi w powieści, zatem dla mnie to tylko wzbogaca wykreowaną przez autora historię. Mamy tutaj również nawiązanie do filmu „Okno na podwórze”, Casey sama bowiem czuje się jak bohater filmu, siedząc na swojej werandzie z lornetką w ręce i z silną potrzebą dowiedzenia się prawdy o małżeństwie Royce’ów.

Napięcie buduje przedstawienie wydarzeń poprzez zastosowanie dwóch osi czasowych. Zastosowanie podziału rozdziałów na „Teraz” i „Wcześniej”, świetnie się sprawdzaj w powieściach tego typu. Powoduje to, że czytelnik od razu wrzucony jest w sam środek wydarzeń i powoli dochodzi do tego, co doprowadziło do takiego rozwoju wypadków. Doskonale to podtrzymuje uwagę czytającego.

Bohaterowie też są bardzo dobrze wykreowani. Casey ze swoją słabością do nadużywania alkoholu po przebytej traumie, to postać które wzbudza naszą sympatię i zaufanie. Zagadkowe zachowanie Toma Royce’a wzbudza naszą podejrzliwość, a towarzystwo Boone’a daje poczucie bezpieczeństwa. Ich zachowanie jest bardzo zbliżone do realnego życia, dlatego powieść czyta się naprawdę doskonale. Ja jestem tą powieścią zachwycona! I polecam każdemu, który lubi trzymające w napięciu thrillery, od których nie sposób się oderwać. Oczywiście jeżeli nie przeszkadzają wam wątki paranormalne w książkach 😉

3 komentarze:

  1. Mam tę książkę na swojej wirtualnej półce Legimi. Na pewno ją przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Skoro jest zaskakujące zakończenie to ja oczywiście jestem jak najbardziej na tak.

    OdpowiedzUsuń
  3. Też lubię autora dlatego książka czeka już w kolejce.

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że tutaj jesteś!
Zostaw po sobie ślad, a na pewno Cię odwiedzę.
Podziel się swoją opinią :)