Powered By Blogger

środa, 20 października 2021

Chwała ptakom na wysokości! "Plagi na diabelskim poletku” - Ransom Riggs

 Tytuł: „Plagi na diabelskim poletku”
Seria: Osobliwy dom pani Peregrine
Autor: Ransom Riggs
Wydawnictwo: Media Rodzina
Ilość stron: 616
Ocena: 7/10

Opis

Plagi na Diabelskim Poletku to szósta powieść z serii Osobliwy Dom Pani Peregrine, a zarazem decydująca bitwa o świat osobliwców.

Po dramatycznej ucieczce przed żądnym krwi głucholcem Jacob Portman i Noor dołączają do pani Peregrine i osobliwych dzieci. Ich obecny dom, Diabelskie Poletko, nawiedzają plagi w postaci spadających z nieba kości, popiołu i krwi. Te złowrogie znaki to zapowiedź nadejścia armii potworów Caula. Powstały z martwych w bibliotece dusz, potężniejszy niż kiedykolwiek Caul i jego niosący śmierć słudzy wydają się niepokonani. Los całego świata osobliwców jest w rękach Jacoba i jego przyjaciół, którzy stawiają czoło śmiertelnie groźnym wrogom i przemierzają najbardziej niebezpieczne pętle w historii.

Ten tom, jak zwykle z wieloma niecodziennymi zdjęciami wewnątrz, skrywa wiele odpowiedzi na pytania postawione w poprzednich tomach. Plagi na Diabelskim Poletku to epickie zwieńczenie serii bestsellerowych powieści o osobliwych dzieciach pani Peregrine.
/opis pochodzi od wydawcy/
 
Moja opinia

Zaczynając swoją przygodę z tą serią, nie miałam pojęcia, że rozrośnie się ona do sześciu tomów. Ale to sprawiło, że moja podróż z osobliwcami trwała dłużej, niż początkowo zakładałam. I aż szkoda, że właśnie dobiegła końca.


Ostatnia już książka z serii o osobliwych ludziach, trzyma ten sam poziom co poprzednie tomy. Znów przyjdzie nam podróżować w niebezpieczne miejsca, by zgromadzić siódemkę wybranych, o których mówi przepowiednia. Ponownie spotkamy się z podopiecznymi Pani Peregrine, których znamy i lubimy (albo i nie), i przyjdzie nam walczyć w szeregach osobliwców z najgorszym wrogiem jaki tylko istnieje w ich świecie. Caul powrócił jeszcze silniejszy niż poprzednio i z nową armią głucholców, nad którą Jacob nie ma już kontroli. Zapowiada się naprawdę emocjonująca rozgrywka na śmierć i życie.

W tej serii bardzo podoba mi się sam pomysł na fabułę. Nadal jestem pod wrażeniem świata osobliwców, którzy żyją w pętlach i pod czują opieką ymbrynek. Lubię powieści pełne zwrotów akcji i szalonego tempa, i ta powieść zdecydowanie spełnia moje oczekiwania. Nie ma tutaj ani chwili wytchnienia, bo upiory lada chwila zaatakują, o czym świadczą plagi jakie Caul zsyła na Diabelskie Poletko. Książka tak mocno wciąga, że czyta się ją błyskawicznie, choć to ponad 600 stron. Nie znajdziemy tutaj jednak zbędnych opisów, a język jest zrozumiały i skierowany do młodego odbiorcy, więc strony uciekają w zaskakującym tempie. Bohaterowie tworzą naprawdę cudowną paczkę, która wzajemnie się wspiera, a czytelnik aż zazdrości im takiej relacji.
Przepiękna opowieść o przyjaźni, lojalności i miłości tak silnej, że warto dla niej oddać swoje życie. Zdecydowanie warto znać przygody Jacoba i jego osobliwych towarzyszy. Jako ciekawostka powiem, że w powieści znajdziecie polskie akcenty. Ale jakie, to już musicie sami się dowiedzieć.
Pozycja obowiązkowa dla fanów powieści przygodowych z oryginalną fabułą. 
 
Za egzemplarz do recenzji bardzo dziękuję

 

11 komentarzy:

  1. Nie czytałam nigdy tych książek. Widziałam tylko film, który mi się bardziej nie podobał niż podobał. Albo ta historia została w nim zepsuta, albo po prostu nie jest dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Film był adaptacją, więc różnił się od książki. Jednak nie wiem co Ciebie zraziło w filmie. Jeśli chodzi o fabułę to zmian nie było, niektórzy bohaterowie się zmienili i trochę zakończenie, więc chyba po prostu ta seria nie jest dla Ciebie ;)

      Usuń
  2. Raczej nie dla mnie :/
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nie czytałam tych książek, ale planuję je poznać

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam tej serii i na razie tak zostanie, ponieważ mam mocno napięty grafik czytelniczy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ta seria jeszcze przede mną, jestem jej bardzo ciekawa. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oglądałam film, który bardzo mi się podobał. Wiem też, że książki będą o niebo lepsze, dlatego zdecydowanie planuję sięgnąć po tę serię. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Myślę, że książka jest interesująca; być może zdecyduje się na poznanie tej serii.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam w planach tą serię i mam nadzieję, że uda mi się po nią sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam pierwsze dwa tomy i jestem ogromnie ciekawa, jak autor rozwinął tę historię. Muszę w końcu do niej wrócić :)

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że tutaj jesteś!
Zostaw po sobie ślad, a na pewno Cię odwiedzę.
Podziel się swoją opinią :)