Powered By Blogger

poniedziałek, 11 lutego 2019

"Zamiana" - Rebecca Fleet

Tytuł: „Zamiana” 
Autor: Rebecca Fleet 
Wydawnictwo: Marginesy 
Ilość stron: 320 
Ocena: 5/10

Opis 
Uważaj, kogo wpuszczasz do domu...

To miał być dla nich wyjątkowy tydzień: z dala od codziennej rutyny, dziecka i zmartwień. Nowy początek dla pogrążonego w kryzysie związku. Caroline i Francis zamienili swoje mieszkanie w mieście na elegancki dom na drogim przedmieściu Londynu.
Jednak Caroline szybko zaczyna odczuwać niepokój: kwiaty w łazience, muzyka w salonie – dla kogoś, kto jej nie zna, mogłyby wydawać się przypadkowe, jednak ona wie, że zostały wybrane specjalnie dla niej.

Kiedy znaczących nawiązań do jej dawnego życia pojawia się coraz więcej, Caroline obawia się, że osoba, o której przez ostatnie lata starała się zapomnieć, desperacko pragnie powrócić do jej życia. A jej powrót oznacza, że Caroline i jej rodzina będzie musiała ponieść wysoką cenę za błąd popełniony w przeszłości. 
/opis wydawcy/
Moja opinia 
Zacznę od tego, że dla mnie pomysł na zamianę mieszkań jest niedorzeczny. Choć wiem, że coraz większą popularnością cieszą się strony, które takowe wymiany umożliwiają, to ja zdecydowanie nie zgodziłabym się na taką opcję. Nawet biorąc pod uwagę kwestię zaoszczędzonych pieniędzy, to wolałabym nigdzie nie wyjechać niż wpuścić do swojego mieszkania obcych. Dla mnie moje mieszkanie jest oazą spokoju i bezpieczeństwa, które utraciłabym wraz z podjęciem decyzji na jaką zgodziła się Caroline. Dlatego nie rozumiem jej zachowania i pomysłu na fabułę autorki powieści. 
Kobieta razem ze swoim mężem, wprowadzają się na tydzień do mieszkania na przedmieściach Londynu. Wakacje mają im pomóc w odbudowaniu relacji oraz ponownym rozbudzeniu głębokiego uczucia. Ich małżeństwo zostało wystawione na ciężką próbę zarówno ze strony Caroline jak i Francisa. Czy nowe miejsce okaże się być dla nich łaskawe? 
Wszystko wskazuje na to, że nie. 

Autorka zastosowała podział rozdziałów na te, które opowiadają aktualne wydarzenia oraz na te zawierające retrospekcje. Narratorami w powieści jest Caroline oraz Francis, dzięki czemu czytelnik może poznać ich uczucia i targające nimi emocje. Stają się przez to bardzo ludzcy, odsłaniając swoje najgorsze cechy charakteru, choć ich zachowanie już takie ludzkie nie jest. 

Z początku powieść mi się dłużyła. Autorka powoli wprowadza nas w kryzys małżeństwa Caroline i Francisa oraz w ich sposób radzenia sobie z tym problemem. Jednak im bliżej końca tym więcej zaczęło się dziać. Choć muszę stwierdzić, że skrywana przez kobietę tajemnica wgniata w fotel, to nie chce mi się wierzyć, że byłaby ona zdolna do całkowitego wymazania tego z pamięci. Podobne wątpliwości nasuwają mi się w stosunku do zachowania jej męża, gdy poznał prawdę. Ja bym chyba od razu musiała omówić z partnerem to czego się dowiedziałam, a nie czekać na dogodny moment, który może nigdy nie nadejść. 

Powieść „Zamiana” przez tych kilka zgrzytów, jest średnim thrillerem w mojej ocenie. Choć z początku akcja toczy się powoli, z czasem zaczyna pojawiać się niepokój i chęć odkrycia prawdy.
Główna bohaterka mnie denerwowała. Zamiast ratować rodzinę dla swojego małego synka, wolała znikać na noce w ramionach innego mężczyzny. Ale i jej mąż wcale nie był lepszy. Jego unikanie problemów również wywoływało we mnie złość. Najbardziej szkoda było mi w tym wszystkim ich dziecka, któremu autorka nie poświęciła zbyt wiele uwagi. Był on tylko mało istotnym elementem tła powieści. Całość sprawiła, że „Zamiana” stała się książką, którą się czyta z lekkim zainteresowaniem. Ale historia nie porwała mnie i nie zapadnie w mojej pamięci na długo. 

Książkę przeczytałam dzięki portalowi Czytam Pierwszy. 
Czytam i recenzuję na CzytamPierwszy.pl







7 komentarzy:

  1. Myślę, że przy drobnych modyfikacjach to mógłby być dobry thriller. na razie nie zdecyduję sę na tę lekturę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Opis mnie zainteresował, ale skoro twierdzisz, że realizacja raczej średnia, to wydaje mi się, że sobie odpuszczę tę pozycję.
    xoxo
    L. (https://slowotok-laury.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubie podział powieści na teraźniejszość i przeszłość, ale fabuła raczej nie zachęca :)

    Z e-BOOKIEM POD RĘKĘ

    OdpowiedzUsuń
  4. Średniak nie zachęca mnie do sięgnięcia po nią - po tym gatunkiem oczekuje czegoś wiecej ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla mnie taka zamiana mieszkań też jest niedorzeczna, ale książki o podobnej tematyce nie czytałam i to mnie intryguje. Szkoda jednak, że to przeciętna historia. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślałam, że będzie to lepsza pozycja... W takim razie jeszcze się nad nią zastanowię ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. opinie o tej książce są podzielone, mnie jednak rozczarowała. Spodziewałam się czegoś lepszego, bo powieść ma potencjał.

      Usuń

Cieszę się, że tutaj jesteś!
Zostaw po sobie ślad, a na pewno Cię odwiedzę.
Podziel się swoją opinią :)