Powered By Blogger

piątek, 4 sierpnia 2017

Lirogon

Tytuł: Lirogon
Autor: Cecelia Ahern
Wydawnictwo: Akurat
Ilość stron: 445
Ocena: 7/10

Nigdy nie czytałam nic Ceceli Ahern, choć widziałam wiele pochlebnych opinii na temat jej książek. Jakiś czas temu w jednym z dyskontów była promocja na książki, i wtedy zakupiłam „Lirogona”. Urzekła mnie piękna okładka książki, a także zaintrygowała mnie fabuła. Nie miałam zielonego pojęcia, że właśnie kupiła książkę Ahern. Ale dobrze się stało.

Lirogon to ptak, który potrafi naśladować wszystkie dźwięki jakie usłyszy, by zwabić partnerkę. Nie ogranicza się tylko do naśladowania dźwięków innych ptaków, ale jest w stanie wydawać dźwięki takie jak piła mechaniczna, dźwięk migawki aparatu fotograficznego, alarmu samochodowego czy dźwięki instrumentów muzycznych.


W książce Ahern, Lirogonem zostaje nazwana Laura Button. Dziewczynę znajduje w lesie Salomon, dźwiękowiec który przyjechał z ekipą telewizyjną robić dokument o życiu braci bliźniaków mieszkających w hrabstwie Cork, w Irlandii. Gdy odkrywa, że Laura ma niezwykły dar, umie naśladować każdy usłyszany dźwięk, postanawia razem zresztą ekipy, pokazać Laurę światu. Z małej chatki głęboko w lesie, Lirogon przenosi się w miejską dżunglę, gdzie ilość dźwięków jest przytłaczająca i gdzie nie zna obowiązujących norm. Zagubiona dziewczyna daje sobą kierować ludziom, którym ufa, a to doprowadza do skomplikowania i tak już trudnej sytuacji, w jakiej się znalazła. Jest tylko jedna osoba, której Laura ufa. I tylko jedna osoba, która może ją uratować.

„Lirogon to samotnicze stworzenie, dzika natura. Nie może i nie chce egzystować w obszarach zamieszkanych. Chociaż lirogony to ptaki płochliwe i niegroźne, wiele zostało schwytanych żywcem i przebadanych przez doświadczonych przyrodników. Wynik jest taki, że lirogon jest w niewoli nieszczęśliwy i szybko pada.”
Ambrose Pratt, Wspaniałość lirogona
(The Lore of the Lyrebird)
 

Książka pokazuje sposób działania mediów i nie łatwe życie celebrytów. Niełatwe szczególnie dla młodych i niedoświadczonych osób, którymi łatwo manipulować. Po raz kolejny możemy się przekonać, że show biznes to nieczysta gra gdzie wszystko jest już ustalone, a ludzie są tylko figurami na szachownicy.
Do pewnego momentu książkę czyta się bardzo dobrze. Fabuła wciąga, czytelnik rozumie uczucia każdej z postaci, niepewność jaka narasta w Laurze. Ale im bliżej byłam końca tym coraz bardziej powieść mnie nużyła. Czegoś mi zabrakło, ale całość oceniam na duży plus. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cieszę się, że tutaj jesteś!
Zostaw po sobie ślad, a na pewno Cię odwiedzę.
Podziel się swoją opinią :)