Powered By Blogger

niedziela, 11 kwietnia 2021

„Rozmowy z psychopatami. W otchłani zła” - Christopher Berry-Dee

Tytuł: „Rozmowy z psychopatami. W otchłani zła”
Autor: Christopher Berry-Dee
Wydawnictwo: Czarna Owca
Ilość stron: 248
Ocena: 7/10

Opis
"Owinąłem taśmę klejącą wokół jej ust i nosa i patrzyłem, jak dusi się na śmierć… potem wróciłem do pracy".
Były pułkownik David Russell Williams z Królewskich Kanadyjskich Sił Powietrznych, 2010
Christopher Berry-Dee, autor bestsellerów, powraca z książką, w której jeszcze bardziej zagłębia się w świat psychopatów. Tym razem analizuje psychikę i sposób działania zarówno seryjnych zabójców, których poznał osobiście, jak i zbrodniarzy, którzy przeszli do historii kryminologii.
Autor przedstawia historie sadystycznego mordercy Petera Kürtena zwanego „Upiorem z Düsseldorfu”, pułkownika Davida Russella Williamsa z Kanadyjskich Sił Powietrznych, brytyjskich zabójców seksualnych Johna Christiego i Nevilleʼa Heatha, a także innych równie mrocznych postaci.
To nie jest książka dla osób o słabych nerwach, jest jednak niezaprzeczalnie fascynująca. Ukazuje potworne zbrodnie, które można popełnić, pozostając niezauważonym. Choć ich czyny wydają się tyleż niezrozumiałe, co przerażające, psychopaci mogą być bliżej niż się nam wydaje…
Do serii należą: "Rozmowy z seryjnymi mordercami", "Rozmowy z psychopatami", "Rozmowy z seryjnymi morderczyniami", "Rozmowy z seryjnymi mordercami. Najgorsi na świecie".
/opis pochodzi od wydawcy/

Moja opinia
Nie umiem tego wytłumaczyć, ale szalenie interesują mnie książki o mordercach i psychopatach. Dlatego z wielką ciekawością sięgam po książki autorstwa Christophera Berry-Dee, który dzieli się z czytelnikami swoimi doświadczeniami z rozmów, jakie przeprowadził z najgorszymi złoczyńcami.


Jak napisał sam autor, nie jest to lektura dla ludzi o słabych nerwach i nie nadaje się do czytania przed snem. Jednak warto ją podjąć, jeśli próbujecie zrozumieć, jak działa umysł psychopaty. Z publikacji można dowiedzieć się wielu ciekawych informacji o zaburzeniach w funkcjonowaniu mózgu u seryjnych morderców, co wpływa na ich brak empatii i kłopoty z rozpoznawaniem emocji u innych ludzi. Naprawdę pasjonująca lektura dla osób zainteresowanych kryminologią i ludzką psychiką, jednak zdaję sobie sprawę, że nie jest to książka dla wszystkich. Sama wielokrotnie potrząsałam głową i miałam ciarki, gdy czytałam opisy zbrodni jakich dopuścili się ‘bohaterowie’ tej książki.

Mocną stroną tej publikacji jest styl w jakim autor zaznajamia
nas z tym trudnym tematem. Pan Christopher umie rozładować nagromadzone w czytelniku napięcie, jednak robi to ze smakiem. Nadal jednak mam problem z jego chaotycznym sposobem przedstawiania sylwetek omawianych przestępców. Nawet jeśli autor poświęcił rozdział konkretnemu mordercy, to zawsze wspominał w nim o kilku innych psychopatach, co wytrącało mnie z rytmu. Ubolewam też, że rozdziały poświęcone konkretnym zbrodniarzom nie zawierają ich fotografii. Jestem wzrokowcem i kilka omawianych w tej książce spraw już znałam, ale nie po nazwiskach sprawców, a właśnie po ich zdjęciach.
Przeszkadzało mi również ciągłe nawiązywanie do poprzednich publikacji autora. Brzmiało to jak słaba reklama i znów miałam wrażenie, że pan Christopher jest zadufanym w sobie człowiekiem o narcystycznym usposobieniu.

Mimo tych kilku zgrzytów uważam, że książka warta jest uwagi. Choć jak autor sam zauważa, nie pomoże wam ona rozpoznać psychopaty na pierwszy rzut oka, to pozwoli wam zagłębić się w mroczny umysł krwiożerczej bestii jaka drzemie w seryjnych mordercach. Na pewno będzie to niezapomniana lektura, która wzbudzi was wiele emocji. Czy odważycie się skoczyć w otchłań zła? Wybór pozostawiam wam.
 
Za egzemplarz do recenzji bardzo dziękuję

 

10 komentarzy:

  1. Dla mnie,jako psychologa, jest to interesująca lektura. Będę ją miała na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chcę ją przeczytać, ale ciągle jakaś inną książka odwraca moją uwagę od niej.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  3. Zastanawiałam się nad lekturą tej książki, ale jakoś nie miałam nastroju na poznawanie psychopatów, może kiedyś ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeżeli książka jest warta uwagi to zapisuję sobie tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pewno przeczytam, bo lubię takie tematy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie też takie książki ciekawią, dlatego z chęcią po nią sięgnę. Ostatnio nie sięgałam po takie, więc trzeba będzie to nadrobić. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy temat, ale nie jestem do końca przekonana do tej pozycji.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo chętnie przeczytam, jeśli wpadnie mi w ręce ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że tutaj jesteś!
Zostaw po sobie ślad, a na pewno Cię odwiedzę.
Podziel się swoją opinią :)