Powered By Blogger

piątek, 20 września 2019

"Mężczyźni, miłość i seks. Instrukcja obsługi faceta"

Tytuł: „Mężczyźni, miłość i seks. Instrukcja obsługi faceta”  
Autor: David Zinczenko, Ted Spiker  
Wydawnictwo: Dom Wydawniczy REBIS  
Ilość stron: 244   
Ocena: 4/10
Opis 
Co sprawia, że mężczyzna się zakochuje? Co tak naprawdę popycha go do zdrady? Czego oczekuje w sypialni? Co jest nie tak, kiedy mówi, że „wszystko w porządku”? Co powoduje, że woli się rozstać? Na stronach Mężczyzn, miłości i seksu znajdziesz niebanalne i często zaskakujące odpowiedzi na te i wiele innych ważnych pytań dotyczących wspólnego życia. 

Opierając się na wynikach badań oraz szczerych rozmowach z setkami ochotników obu płci, autor stworzył z myślą o kobietach wspaniały, pełen humoru poradnik, który odziera stworzenie zwane mężczyzną z tajemnic i szczegółowo wyjaśnia jego zachowanie, sposób myślenia i potrzeby w związku. Ta zabawna i wnikliwa książka dotyka wszystkich etapów znajomości oraz wszelkich trudności związanych z dzieleniem życia z inną osobą. Poza tym udziela krótkich, ale cennych rad zebranych w kategorie: „Jak rozmawiać z mężczyzną”, „Męskość okiełznana”, „Mężczyzna bez tajemnic” i „Męskie dziwactwa”.
/opis pochodzi od wydawcy/
Moja ocena 
Przyznam się szczerze, że nie wiem co we mnie wstąpiło, że zdecydowałam się przeczytać tę książkę. Za poradnikami nie przepadam, ale pomyślałam, że może ta książka pomoże mi zrozumieć męski punkt widzenia. Czy tak było? 


Publikacja skierowana jest do kobiet i ma na celu wyjaśnić męski punkt widzenia. Bo to, że mężczyźni reagują inaczej niż kobiety chyba wie każdy. W końcu nie bez powodu mówi się, że kobiety są z Wenus, a mężczyźni z Marsa. Ewidentnie pochodzimy z różnych planet i wspólne wędrowanie przez życie jest nie lada wyzwaniem. Ta książka ma nam to ułatwić. 
Aby poznać męski świat i odkryć jak porozumiewać się z przedstawicielami tej płci, autorzy książki przeprowadzili badanie na dużej grupie panów, by wyniki były jak najbardziej wiarygodne. 

Jeśli mam być szczera, to ta książka nie była dla mnie niczym odkrywczym. Jestem ze swoim partnerem już 11 lat i metodą prób i błędów, oboje doszliśmy już do takiego etapu związku, że potrafimy przewidzieć swoje reakcje czy zachowania w danej sytuacji. Ta książka może i by mi pomogła uniknąć pewnych sytuacji, ale te 10 lat temu, gdy byliśmy na początku naszego związku i dopiero się poznawaliśmy. Jednak czy wtedy doceniłabym walory tej publikacji? Nie jestem przekonana. 

„Jedyne czego pragnę, to żeby kobiety zrozumiały, że ludzie płci męskiej i żeńskiej różnią się od siebie i że każda płeć postrzega świat z innej perspektywy. Kobiety nie mogą uparcie dążyć do tego, by mężczyźni obecni w ich życiu zaczęli odbierać rzeczywistość po kobiecemu. Jednym z sekretów udanego związku jest zdolność pary do pokojowego wynegocjowania zgody na to, że w niektórych kwestiach nie będą się zgadzać.” 

Mnie w połowie książki ogarnęło przeświadczenie, że znów
kobietę traktuje się jako mniej ważną, jako dodatek do mężczyzny. Miałam poczucie jakbyśmy musiały się dostosować do swoich partnerów by związek się udał. Może wynikało to z tego, że książka skierowana jest do damskiego grona odbiorców. Jednak zdecydowanie mi się to nie spodobało. 

„Mężczyźni, miłość i seks. Instrukcja obsługi faceta” to książka, która może przydać się na początku związku, by zrozumieć jak na świat patrzy nasz partner. Znajdziemy w niej porady, w jaki sposób rozpocząć rozmowę z facetem by nie przerodziła się ona w kłótnię, a wartościowy dialog. Autorzy w swojej publikacji odpowiedzieli na nurtujące kobiety pytania z dużą dozą humoru, przez co treść książki jest przyjemna w odbiorze. Moich oczekiwań jednak nie spełniła. Ale jeśli jesteście na początku waszej wspólnej drogi, albo interesuje was jak polepszyć wasze relacje, to ta książka może wam w tym pomóc. Szczególnie jeśli nie czytaliście żadnych innych naukowych publikacji na ten temat. 

Za egzemplarz do recenzji dziękuję wydawnictwu Dom Wydawniczy REBIS.

16 komentarzy:

  1. Myślę, że na łamach tej książki można znaleźć sporo potrzebnych rad. Nie mówię nie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jest to ksiązka która mogłaby mnie zainteresować co nie oznacza, że nie zainteresuje innych

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie jakoś ta książka nie kusi. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. No ja zdecydowanie sobie odpuszczę tę książkę.
    Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Haha, sam tytuł na początku mnie ubawił.
    Nigdy nie brałam na serio takich poradników. Temat bardzo uogólniony, a przecież każdy jest inny. Inaczej też dogaduje się z kolegą z pracy, a inaczej z mężem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mogę jednak powiedzieć, że nie ma w nim w ogóle prawdy! Mimo, że każdy człowiek jest różny, są jednak pewne rzeczy wspólne dla danej grupy i o tym mówi ta książka. Owszem, na każdym kroku autorzy zaznaczają, że opisane zdarzenia nie będą trafne we wszystkich sytuacjach, ale by zrozumieć męski punkt widzenia wystarczy ;)

      Usuń
  6. Recenzja jakoś zachęcająca nie jest, a i ja nie jestem zainteresowana jej tematyką.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  7. Przeczytam żeby skrytykować, czasami tak lubię... Jestem fanką emancypacji. Wkurza mnie, że kobiety zawsze są pewnym dodatkiem.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie jest to pozycja dla mnie, ale polecę ją mojej kuzynce. Ona wkracza w taki wiek ( zainteresowanie chłopakami, związki, pierwsza miłość).

    OdpowiedzUsuń
  9. Hmm... sama nie wiem czy to coś dla mnie, ale przeczytałabym z ciekawości :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakoś nie mogę przekonać się do poradników...

    OdpowiedzUsuń
  11. Myślałam, ze to jakas satyra obyczajowa iwa, ale skoro to poradnik to nie dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  12. To raczej książka do której trzeba podejść na luzie bez zbytnich oczekiwań :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda na ciekawą pozycję, jak wpadnie mi w ręce to przeczytam. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Chyba jednak nie. Myślę, że dla mnie też raczej nie byłoby to nic odkrywczego :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Lubię takie tematy (choć głównie na youtube xd), więc chętnie bliżej się z nią zapoznam ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że tutaj jesteś!
Zostaw po sobie ślad, a na pewno Cię odwiedzę.
Podziel się swoją opinią :)