Powered By Blogger

piątek, 8 marca 2019

"Kocie mojo, czyli jak być opiekunem szczęśliwego kota" - Jackson Galaxy

Tytuł: „Kocie mojo, czyli jak być opiekunem szczęśliwego kota” 
Autor: Jackson Galaxy oraz dr Mikel Delgado 
Wydawnictwo: SQN 
Ilość stron: 442 
Ocena: 7/10
Opis 
Wszechstronny poradnik gospodarza programu "Kot z piekła rodem". Jackson Galaxy pokazuje, w jaki sposób zrozumieć kocie zachowanie i uczynić kota zdrowym i szczęśliwym. 
Mojo to pewność siebie, którą kot przejawia, gdy czuje się swobodnie i może się zachowywać w zgodzie ze swoimi instynktami. Gdy pewności siebie brak, pojawiają się problemy: agresja, lękliwość, załatwianie się poza kuwetą. Pomoc w odkryciu i wykorzystaniu kociego mojo – oto misja Jacksona Galaxy. 
Ta książka to fascynująca podróż po kocim świecie, a także skarbnica wiedzy na temat opieki nad mruczkami. Od zapewnienia kociętom właściwego startu w sensie społecznym do troski o seniorów, "Kocie mojo" prezentuje całe spektrum fizycznych i emocjonalnych potrzeb kotów – podejmuje tematy takie jak pielęgnacja, żywienie, zabawa czy bezstresowe wizyty u weterynarza. 
Pozycja obowiązkowa dla każdego odpowiedzialnego opiekuna. 
/Powyższy opis pochodzi od wydawcy./
Moja opinia 
Jestem kociarą. W moim rodzinnym domu zawsze były psy i koty, jednak mnie najbardziej interesowały właśnie mruczki. Mogłam godzinami patrzeć na ich zabawy, polowania i w nieskończoność słuchać ich uspokajającego mruczenia. Dlatego wiedziałam, że w dorosłym życiu to właśnie z tymi zwierzętami, chcę dzielić swoją przestrzeń. 
Jak tylko zobaczyłam, że wyszła książka Jacksona Galaxy „Kocie mojo” wiedziałam, że muszę ją mieć!

W bardzo zabawny i przystępny sposób koci behawiorysta, opowiada nam wszystko co powinniśmy wiedzieć o kocim świecie. Wiele z tych ciekawostek już wiedziałam, jednak i tak trafiłam na rzeczy, które były dla mnie zaskoczeniem. 
Autor wyjaśnia nam mowę kociego ciała, co ułatwia nam komunikację z naszymi podopiecznymi. Dowiadujemy się trochę o przodkach naszych małych drapieżców, dzięki czemu wiele zachowań naszych milusińskich nie będzie nas dziwić. 
Książka zawiera śmieszne obrazki oraz rubryki takie jak „kocie fakty Jacksona” czy „kącik kociego mądrali”, które umilają czytanie. Choć nie przepadam za poradnikami, ten jest utrzymany w takiej formie, że czerpałam wiele przyjemności z jego lektur i na pewno będę do niego wracać. 

Uważam, że jest to obowiązkowa lektura dla miłośników kotów. Nawet jeśli już posiadasz mruczka i myślisz, że o kocim świecie wiesz już wszystko, warto zapoznać się z tą publikacją. Zawiera skondensowaną wiedzę i wyjaśnienia oraz rozwiązania najczęściej pojawiających się problemów, z którymi muszą się mierzyć właściciele kotów. 


Książkę przeczytałam dzięki współpracy z portalem Czytam Pierwszy!

Czytam i recenzuję na CzytamPierwszy.pl





12 komentarzy:

  1. Jestem właścicielką dwóch kotów i te zwierzaki cały czas mnie zaskakują. Chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś widziałam kilka odcinków programu tego Pana - widać, że kocha koty (jest kociarzem) i to co robi robi z pasją - zna je i rozumie ;) Taka ksiązka może okazać się pomocna :)

    PS Twój kociak jest słodki <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a w dodatku opisuje wszystko w zabawny sposób, więc nie idzie się przy tej książce nudzić :)

      Usuń
    2. Z lekkością.. bo książka napisana z serca ;)

      Usuń
  3. Wiem komu ją kupię!! Ja posiadam psa więc raczej to nie dla mnie poradnik. Ale cieszę się, że u Ciebie znalazłam, świetny pomysł na prezent :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja akurat za kotami nie przepadam, więc książka nie dla mnie :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Tym razem nie dla mnie, gdyż nie posiadam kota. Właściciele kotów podkreślają, że ich pupile są indywidualnościami. W moim przypadku raczej na prezent.

    OdpowiedzUsuń
  6. Brzmi bardzo ciekawie. Jak będę miała okazję to dam jej szansę ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie mam kota. Za kotami nie przepadam,ale uwielbiam program tego goscia

    OdpowiedzUsuń
  8. Jako szczesliwa posiadaczaka czterech kotów powinnam zdecydowanie przeczytać:)

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że tutaj jesteś!
Zostaw po sobie ślad, a na pewno Cię odwiedzę.
Podziel się swoją opinią :)