Powered By Blogger

wtorek, 6 czerwca 2023

„Silver. Druga księga snów” - Kerstin Gier

Tytuł: „Silver. Druga księga snów”
Autor: Kerstin Gier
Wydawnictwo: Media Rodzina
Ilość stron: 408
Ocena: 7/10


Opis
Sprawy Liv, młodej bohaterki serii „Silver”, układają się coraz lepiej. Nowy dom i nowa rodzina okazały się całkiem w porządku. Romantyczny związek z przystojnym i bystrym Henrym trwa. W dodatku nowe fascynujące możliwości odkrywa przed dziewczyną sfera snów. Niestety, Liv ma także powody do niepokoju. Po pierwsze, anonimowa blogerka Secrecy wie o Liv rzeczy, których nie powinna wiedzieć. Po drugie, Henry ma swoje tajemnice. Wiele tajemnic. Po trzecie, za drzwiami z klamką w kształcie jaszczurki czai się coś strasznego, mrocznego i złowrogiego…
/opis pochodzi od wydawcy/

Moja opinia

Kolejne spotkanie w świecie snów i tym razem również udane! Nie powiem, ale ta seria mocno mnie wciągnęła i chyba zaraz sięgnę po trzeci tom tej młodzieżowej trylogii, bo naprawdę jestem ciekawa zakończenia tej historii.
Tak jak miałam nadzieję, pierwsza część była swojego rodzaju wstępem do zrozumienia zasad panujących w snach. Gdy czytelnik już mniej więcej zapoznał się z sposobami, aby uczestniczyć w snach innych, zaczęło się dziać!


Życie Liv i jej bliskich wydaje się w końcu stabilizować. Ma szczęśliwie zakochana mamę, poczucie bezpieczeństwa, uroczego i troskliwego przyszywanego brata i ukochanego chłopaka. Spokój w jej życiu zmąci babcia bliźniaków, czyli mama Ernesta. Kobieta ewidentnie nie jest zadowolona ze związku swojego syna i nie zamierza tego ukrywać. Jej jawna niechęć powoduje, że Liv i Mia dopuszczają się rzeczy, która obiegnie całą szkołę i raczej zniechęci do nich lokalną społeczność. Secrecy będzie miała o czym pisać. Na domiar złego, Henry ma przed Liv swoje tajemnice, które wzbudzają niepokój w dziewczynie. A Mia zaczyna we śnie lunatykować, co do tej pory jej się nie zdarzało. Przypadek? Nie sądzę! 

„- Czy ty wiesz, ile trwa wieczność? – ciągnęłam. – Dłużej niż dożywocie.”


Druga część Księgi snów w mojej ocenie jest zdecydowanie lepsza niż pierwsza. Wzbudziła we mnie więcej emocji i zakończenie również mnie zaskoczyło. Zdecydowanie bardziej podoba mi się zachowanie Greysona, który w końcu przestał się wycofywać i bierze czynny udział w rozgrywanych wydarzeniach. Szkoda, że w tej części zabrakło Jaspera, bo choć to najmniej rozgarnięty chłopak z całej ekipy, to jednak jego infantylność wywoływała dużo śmiechu. Jednak nadal w powieści znajdziemy dużo zabawnych sytuacji, ciętych ripost w dialogach i kilka zaskakujących zwrotów akcji.

Jeżeli część pierwsza was urzekła, to tom drugi jest lekturą obowiązkową!

5 komentarzy:

  1. Nie poznałam tej serii, ale mam ją na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam jeszcze pierwszej części więc wszystko przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przede mną wciąż jeszcze I część, ale jestem coraz bardziej zaciekawiona.

    OdpowiedzUsuń
  4. Sam opis nie do końca do mnie przemawia, ale wydanie piękne.

    OdpowiedzUsuń
  5. Młodzieżowe książki mnie nie pociągają, ale mam kogoś, komu chętnie polecę.

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że tutaj jesteś!
Zostaw po sobie ślad, a na pewno Cię odwiedzę.
Podziel się swoją opinią :)