Powered By Blogger

środa, 31 marca 2021

„Z moich kości” - Marcin Dudziński

Tytuł: „Z moich kości”
Autor: Marcin Dudziński
Wydawnictwo: Czarna Owca
Ilość stron: 384
Ocena: 9/10

Opis
Częstochowa. Komendant miejski policji Jerzy Walter musi stawić czoła kryzysowi i własnej przeszłości. Pozornie spokojny czas, który nastąpił po skandalu wokół jego brata, biskupa Stanisława Waltera, przerywa nagła kradzież. Z muzeum archeologicznego ktoś zabiera bezcenne kości. Gdy pierwsza z nich zostaje odnaleziona, policjanci orientują się, że to nie włamanie było ich największym problemem. Mając w pamięci groźbę brata, Jerzy Walter zaczyna podejrzewać, że wszystko, co właśnie ma miejsce, zostało przygotowane w określonym celu…

Gdy komendant próbuje odnaleźć mordercę i ukryć swoją przeszłość, zamknięty w areszcie Stanisław przygotowuje swój kolejny ruch. Niezależnie od tego, co zrobił jego brat, Walter zamierza przypomnieć mu, że nie sposób odwracać się od rodziny i przyjaciół.

Częstochowa jeszcze nigdy nie doświadczyła tak gorącego lata. Oślepieni słońcem mieszkańcy chowają się przed żarem z nieba i złem, które ich otacza. Mało kto wie, że kości, z których powstało, zostały zakopane dawno temu.
/opis wydawcy/



Moja opinia
Wracamy do miasta świętej wieży, bo choć poznaliśmy prawdziwe oblicze biskupa Stanisława Waltera, to teraz czas na odkrycie mrocznego sekretu jego młodszego brata Jerzego. A komendant, jak się okazuje, ma się z czego spowiadać.


W upalnej Częstochowie dochodzi do brutalnych morderstw, które wywołują w Jerzym ogromny strach. Jego mroczna przeszłość może wyjść na światło dzienne, bo z więzienia wyszedł jego przyjaciel z dzieciństwa, Eryk Oruba. Czy to on jest seryjnym mordercą, który chce zdemaskować Jerzego? Czy komendant utrzyma swój sekret w tajemnicy?

Druga część serii „Profanum” jest równie wciągająca jak tom pierwszy. Akcja nadal jest dynamiczna, co nie pozwala oderwać się od książki. W tej części zmienia się nasze nastawienie do komendanta Jerzego, który wydawał się nam postacią żyjącą w zgodzie ze swoją moralnością. W końcu stanął przeciwko swojemu bratu, aby sprawiedliwości stało się za dość. A jednak i on ma swoje grzechy, które przerażają i przyczynią się do ludzkich tragedii.

Powieść zawiera te same elementy co tom pierwszy. Fabuła jest przemyślana, a zakończenie pozostawia nas w niepewności co do dalszych wydarzeń, rozbudzając naszą ciekawość. Bohaterowie są dobrze wykreowani i pełni emocji, dzięki czemu stają się postaciami wielowymiarowymi.
Kolejny udany tom serii!

 

13 komentarzy:

  1. Serię kojarzę, ale o tej książce dużo nie słyszałam. Dopisuję sobie ją do listy.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam tej serii, ale dobrze wykrywani bohaterowie oraz towarzyszą czytelnikowi emocje, zachęcają mnie do tego, aby po nią sięgnąć.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam serii „Profanum”, ale jeśli kiedyś przypadkiem trafi w moje ręce, to dam jej szansę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie ciągnie mnie do tej serii. To nie moje klimaty :/

    OdpowiedzUsuń
  5. Seria jest już na mojej liście do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie znam tej serii, ale brzmi interesująco.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale mnie zaciekawiłaś! Koniecznie muszę dać jej szansę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Skoro to kolejny udany tom to chętnie zapoznam się z tą serią. Lubię takie klimaty. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedyś przeczytam tę serię :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie słyszałam o serii, ale zaciekawiłaś mnie. Chętnie się za nią rozejrzę.

    OdpowiedzUsuń
  11. nie słyszałam o tej serii to dla mnie cos nowego ale chyba nie bede czytac ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Spokojnych radosnych ciepłych Świąt... mimo wszystko ❤

    OdpowiedzUsuń
  13. Pomyślę nad lekturą tego cyklu :)

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że tutaj jesteś!
Zostaw po sobie ślad, a na pewno Cię odwiedzę.
Podziel się swoją opinią :)