Powered By Blogger

sobota, 27 marca 2021

„Przeciwko bratu” - Marcin Dudziński

Tytuł: „Przeciwko bratu”
Autor: Marcin Dudziński
Wydawnictwo: Czarna Owca
Ilość stron: 400
Ocena: 9/10


Opis
W Częstochowie od wielu dni pada rzęsisty deszcz. W mieście rządzą dwaj bracia – biskup Stanisław Walter oraz Jerzy Walter – komendant policji. Obaj mają za sobą trudną przeszłość. Teraz ich losy splotą się w tajemniczej transakcji finansowej i pełnej kłamstw intrydze. Każdy z nich będzie musiał podjąć trudne decyzje. Czy zdecydują się stanąć przeciwko sobie?
/opis pochodzi od wydawcy/

Moja opinia

„Przeciwko bratu” to pierwsza część trylogii Profanum napisana przez pana Marcina Dudzińskiego. Czytając tę książkę przypomniała mi się seria powieści o Igorze Brudnym autorstwa Przemysława Piotrowskiego. Obie historie maja wiele wspólnego, więc jeśli szukacie mocnego kryminału z dynamiczną akcją i charakterystycznymi postaciami, to bez wahania możecie wpisać sobie tą serię na listę książek, które musicie przeczytać!




Od samego początku w powieści wiele się dzieje. Akcja jest bardzo dynamiczna i takie tempo utrzymuje się przez cały czas, co sprawia, że od książki nie idzie się oderwać. Fabuła jest bardzo przemyślana i niezwykle realistycznie przedstawiona. Bardzo mocną stroną powieści są świetnie wykreowane postacie, które łączą w sobie cechy dobre i złe. Autor doskonale obnażył nasze ludzkie słabości i dzięki temu, bohaterowie nie są jednowymiarowi. Nawet czarne charaktery wzbudzają współczucie, gdyż ich zachowanie jest solidnie uargumentowane, choć oczywiście czytelnik nie popiera ich decyzji. Ogromnie podobało mi się również to, że głównych bohaterów tej powieści łączy wspólna przeszłość.
Historia ta ma niesamowity klimat, który jeszcze potęguje ulewny deszcz padający na Częstochowę, bo to tutaj rozgrywa się akcja powieści. Przerażające jest również to, że opisane przez autora wydarzenia, choć są fikcją literacką, mogłyby wydarzyć się w realnym życiu.
W powieści mamy wszystko to, co dobra książką mieć powinna: wciągającą fabułę, dynamiczną akcję, przerażający klimat oraz świetnie stworzonych bohaterów. Jak dla mnie seria jest warta uwagi!

11 komentarzy:

  1. Nie moje klimaty, ale ciekawie faktycznie się zapowiada :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę przyznać, że mocno zaintrygowałaś mnie tą serią.

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie przyjrzę się bliżej tej serii. Mogłaby mi się spodobać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdecydowanie moje klimaty! Książki Przemysława Piotrowskiego bardzo lubię :) A skoro podobne, to bardzo chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę, że sam jej szansę. Mam jeszcze do nadrobienia trylogię Pana Piotrowskiego.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeśli porównujesz książkę do trylogii Piotrowskiego, to ja biorę w ciemno! ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeśli seria warta uwagi to notuję tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Brzmi ciekawie. Chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że tutaj jesteś!
Zostaw po sobie ślad, a na pewno Cię odwiedzę.
Podziel się swoją opinią :)