Powered By Blogger

piątek, 11 października 2019

"Przyjaciele. Ten o najlepszeym serialu na świecie" - Kesley Miller

Tytuł: „Przyjaciele. Ten o najlepszym serialu na świecie” 
Autor: Kesley Miller 
Wydawnictwo: SQN
Ilość stron: 368
Ocena: 4/10 
O książce 
Szóstka przyjaciół, którzy stali się rodziną. 
Serial telewizyjny, który stał się fenomenem. 

Przyjaciele to ikona, najchętniej oglądany serial telewizyjny. Kiedy w 1994 roku debiutował na ekranach, nikt nawet nie przypuszczał, jak wielki odniesie sukces. 
W jakich okolicznościach Jennifer Aniston, Matthew Perry i reszta otrzymali swoje role? Kto spośród nich zarabiał najwięcej? I czy w rzeczywistości również byli przyjaciółmi? 

Przyjaciele. Ten o najlepszym serialu na świecie przywołuje nieznane dotąd fakty na temat kultowej produkcji, wspomina najważniejsze i przełomowe sceny, wyjaśnia genezę niektórych wątków oraz pokazuje, jak serial kształtował nowe trendy. Zabiera czytelników za kulisy i zdradza, jak zmieniali się aktorzy, a wraz z nimi Ross, Rachel, Monica, Chandler, Joey i Phoebe. 
Książka Kelsey Miller to pozycja obowiązkowa dla fanów serialu, a także dla tych, którzy jakimś cudem jeszcze go nie znają i są ciekawi, o co tyle zamieszania. 

We wrześniu 2019 roku minęło dokładnie 25 lat od emisji pierwszego odcinka. Ćwierć wieku z Przyjaciółmi to dobry moment, by dać fanom serialu coś specjalnego – książkę, dzięki której spojrzą na swoich ulubionych bohaterów w zupełnie nowy sposób i dostrzegą rzeczy, których wcześniej nie widzieli! 
/opis wydawcy/
Moja opinia 
Jak zobaczyłam, że została wydana książka o moim ulubionym serialu z dzieciństwa, to ucieszyłam się jak dziecko! Ponowne spotkanie z szóstką barwnych postaci, która na zawsze zostanie mi w pamięci, napawała mnie ogromną radością. Serial oglądałam w czasach młodości, a później już jako osoba dorosła zrobiłam sobie maraton z wszystkimi sezonami. Ale nadal, jeśli oglądając telewizję (co się rzadko zdarza), trafie gdzieś na „Przyjaciół” nie umiem sobie odmówić przyjemności przypomnienia sobie tych gagów i min czy gestów jakie kojarzą mi się z tym serialem. 


Moja radość okazała się jednak przedwczesna. Książka o
najlepszym serialu na świecie, nie jest najlepszą książką o tym serialu. Skupia się ona głównie na całej historii powstawania pomysłu na serial, wzroście oglądalności i walce o najlepszy czas antenowy z pozostałymi produkcjami z lat 90tych. Rozgrywki między producentami, a stacją telewizyjną o gaże dla aktorów, przeciąganie serialu o kolejne sezony i poruszanie spraw, które działy się wokół serialu, choć były potrzebne, by w pełni oddać klimat pracy nad serialem, mnie nudziły. Nastawiłam się na wspomnienia fabuły i anegdotki z planu, a tych było bardzo mało. Owszem książka wyjaśnia fenomen „Przyjaciół” i nawiązuje do mani jaka nastąpiła po emisji pierwszego sezonu, ale uważam, że w „Przyjaciołach” było za mało Przyjaciół. Kilka wzmianek o każdym z aktorów i zabawnych opowieści z planu serialu to dla mnie za mało by nasycić głód wiedzy o kulisach mojego ulubionego programu. 

Choć „Przyjaciele” mnie rozczarowali, nie żałuję czasu poświęconego na przeczytanie tej książki. Dowiedziałam się kilku nowych rzeczy o tworzeniu mojego ulubionego serialu, przypomniałam sobie kultowe powiedzonka i sytuacje, przekonałam się, że ekipa aktorów nie tylko na planie była dla siebie przyjaciółmi. 
Czy polecam? Fanom serialu, tak. Warto znać kulisy powstawania serialu i związanych z nim anegdot. Możecie dowiedzieć się rzeczy, o których nie mieliście pojęcia. Ale czy chcieliście je znać? To już inna kwestia. 

Jednak osoby, które nie znają serialu mogą poczuć się zdezorientowane, gdyż autorka luźno nawiązuje do wydarzeń z wszystkich sezonów, i nie znając przebiegu historii łatwo idzie się zgubić.

Książkę odebrałam za punkty z portalu Czytam Pierwszy.  

Czytam i recenzuję na CzytamPierwszy.pl


16 komentarzy:

  1. Fajnie, że dowiedziałaś się kilku nowych rzeczy o swoim ulubionym serialu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ah oglądałam kilka odcinków. Trochę słabo z dostępem do serialu online za darmo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to fakt:( ja kiedyś wykupiłam dostęp na miesiąc i pyknęłam wszystkie sezony, ale to był okres, że nie pracowałam :P Nadal jeszcze lecą na Comedy Central, ale nie po kolei.:( Nigdy nie wiesz na jaki odcinek trafisz :(

      Usuń
    2. To tak jak z serialem Z archiwum X, raz tego samego dnia trafiłam na odcinek sprzed epoki, a potem na tej najnowszy :D

      Usuń
  3. Oglądałam wprawdzie nie wszystkie sezony, ale ten serial rządzi! Natomiast nie sięgnę po książkę.
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No książka nie powtórzy fenomenu serialu :P jest raczej słaba:/

      Usuń
  4. Nie jestem fanką serialu ,więc tym razem odpuszczam sobie książkę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam ten serial, ale książkę pewnie sobie daruję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Szkoda, ze ostatecznie książka ta Cię rozczarowała. Teraz nie wiem czy warto po nią sięgać.

    Oglądałam pierwszy i drugi sezon, a trzeci w ogóle mnie nie obchodził. W sumie to tak naprawdę szczerze czekałam i oglądałam Daredevila. Iron Fista obejrzałam tylko drugi sezon ze względu na świetnie ocenianą grę aktorską Alice Eve. Widzę, że zyskała tylko czas porzucając ten serial.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  7. Aaaa, a ja jeszcze nie widziałam ani odcinka tego serialu! Zabijcie mnie, ale nie znam... A książki na podstawie istniejących już seriali zazwyczaj są o wiele słabsze niż oryginał ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Szkoda, że książka cię rozczarowała, ale i tak chciałabym po nią sięgnąć, bo serial uwielbiam :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie oglądałam nigdy "Przyjaciół", nie mój typ serialu, więc pewnie i książka by mnie nie zainteresowała.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubię ten serial, ale książki nie planuje czytac

    OdpowiedzUsuń
  11. Serial jeszcze przede mną, a czasu brak ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. A wiesz ze nie oglądałam serialu tylko kilka razy zerknęłam? xD

    OdpowiedzUsuń
  13. Książka zupełnie nie dla mnie. Nie dość, że nie zainteresował mnie temat, to i serialu nie oglądałam ;)
    Pozdrawiam
    https://subjektiv-buch.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że tutaj jesteś!
Zostaw po sobie ślad, a na pewno Cię odwiedzę.
Podziel się swoją opinią :)