Powered By Blogger

niedziela, 9 grudnia 2018

Coraz bliżej święta... Świąteczna zabawa!

Zostałam nominowana do świątecznego TAGu przez toukie, za co bardzo dziękuję. Być może ta zabawa, pomoże mi poczuć magię świąt, której nie czułam już od wielu lat. Zatem zaczynamy! 

Under the mistletoe - jaką fikcyjną postać chciałabyś pocałować pod jemiołą?

Zdałam sobie sprawę, że jest kilka takich męskich postaci z książek, które mnie zafascynowały na tyle, że chętnie nawiązałabym z nimi niezobowiązującą rozmowę licząc, w głębi serca, na płomienny romans. A byłby to:


  •  Azriel z „Dworów” Sarah J. Maas. Podobał mi się zarówno z wyglądu, jak i pociągała mnie jego tajemniczość.
  •  Mieszko z serii Kwiat paproci autorstwa Katarzyny Bereniki Miszczuk. Przy nim na pewno czułabym się bezpiecznie, w końcu jest nieśmiertelny.
  •  Robin z trylogii o przygodach Nikity pióra Anety Jadowskiej. Urzekł mnie lojalnością oraz bezinteresowną troską o drugą osobę.

Dwanaście potraw - z jaką fikcyjną rodziną chętnie zjadłabyś kolację wigilijną?

Obserwując relacje jakie panowały na Dworze Nocy, chętnie uczestniczyłabym w kolacji z członkami Wewnętrznego Kręgu, który należał do Rhysanda. Mimo, że czasami sobie dogryzali, to widać było, że zależy im na sobie i lubią swoje towarzystwo, a taką atmosferę lubię najbardziej.

Wydaje mi się, że wspólna kolacja z bohaterami powieści Pauliny Hendel „Żniwiarz” również byłaby fascynująca, szczególnie jeśli w trakcie posiłku żniwiarze zostali by wezwani do tropienia demonów i zjaw. 


Opowieść wigilijna - jaką książkę z chęcią przeczytasz/przeczytałabyś podczas świąt?

Zazwyczaj nie czytam książek, które nawiązują do świąt. Ponieważ nie jestem osoba wierzącą, święta obchodzę tylko ze względu na tradycję mojej rodziny i traktuję to jako miło spędzony czas z bliskimi. Dlatego czytam akurat to, co mnie zaciekawi. Ponieważ zażyczyłam sobie od Gwiazdora książkę „Nanga Dream. Opowieść o Tomku Mackiewiczu”, to z wielką chęcią właśnie ją przeczytam podczas świąt.
Nanga Dream. Opowieść o Tomku Mackiewiczu
 
Pierwsza gwiazdka - jaka książka wzbudziła w Tobie ciepłe, przyjemne odczucia?

Mile wspominam książkę „Światło” Jaya Ashera. Choć była trochę przesłodzona, a ja za cukrem nie przepadam, to spędziłam z nią przyjemne chwile i wprowadziła mnie ona w świąteczny nastrój. 

okladka

Dekoracje Bożonarodzeniowe - która okładka książki, jest Twoją ulubioną?
Postawię chyba na „Ciemną stronę. Mud Vein” – Tarryn Fisher. Okładka jest po prostu genialna, wygląda jak małe dzieło sztuki.


Świąteczna radość - jakie są Twoje ulubione świąteczne momenty lub wspomnienia z poprzednich Świąt?
Gdy byłam dzieckiem, oczywiście najbardziej czekałam na moment otwierania prezentów. Teraz jak kilku lat, my dorośli, prezenty kupujemy tylko dla dzieci. Lubię patrzeć na ich radość, zaskoczenie podczas rozpakowywania kolejnych podarunków. 


Christmas Challenge - połącz jedną ze swoich ulubionych książek, z piosenką świąteczną i wyjaśnij, skąd taki matching!
Raczej nie słucham świątecznych piosenek, zatem taki matching nie będzie możliwy.

Lista niegrzecznych - przedstaw fikcyjnego bohatera, który Twoim zdaniem zasłużył na rózgę!

Morgan Sheppard, bohater „Zgadnij kto” Chrisa McGeorge’a. Mimo, że był główna postacią w tej powieści, moim zdaniem był to czarny charakter tej powieści i jak najbardziej zasługuje na rózgę. 

Zgadnij kto?

All I want for Christmas is you - podaj tytuł książki, która Twoim zdaniem powinna zostać bardziej doceniona.

„Poczwarka” Doroty Terakowskiej. Czytałam tę książkę gdy byłam w gimnazjum albo liceum, ale nadal uważam, że była świetna. Poruszała trudny temat, zmagania się rodziny z chorobą zespołu Downa, jaką zdiagnozowano u ich córeczki. Książka była wzruszająca ale i pouczająca.


 Poczwarka

Dear Santa - podaj tytuł książki, która Twoim zdaniem powinna się znaleźć pośród prezentów nas wszystkich, ponieważ jest wyjątkowa i wyjaśnij dlaczego jest twoim wyborem! 
 
„Oskar i pani Róża” Erica Emmanuela Schitta. Wzruszająca opowieść o chłopcu, który zachorował na raka. Pomimo swojego młodego wieku, jest pogodzony z losem i znosi swoją chorobę o wiele lepiej niż jego rodzice. W przejściu przez ostatnie chwile jego życia, pomaga mu pani Róża, która tłumaczy mu zachowanie jego rodziców, lekarzy i innych dorosłych z którymi chłopiec ma styczność. Książka uczy nas, że dzieci rozumieją o wiele więcej, niż uważają dorośli. Dzięki niej, zdajemy sobie sprawę, jakie krótkie i kruche jest życie ludzkie. Uświadamia nam, że warto cieszyć się każdą chwilą.
 
Za nominację i świetną zabawę bardzo dziękuję toukie!

Moje nominacje: 
1. Karolajna (http://czytam-wszystko.blogspot.com/)
2. TruskaweczkaRecezjeKsiazek (http://truskaweczka1.blogspot.com/)
3. Iris (http://ksiazki-z-gornej-polki.blogspot.com/)

3 komentarze:

  1. Dziękuję za nominację, jeżeli znajdę chwilę to z pewnością odpowiem :) Ja z Dworów zdecydowanie chciałabym pocałować pod jemiołą Rhysanda ❤

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny tag! :) Dziękuję za nominację, chętnie zrobię go u siebie. :) Postaram się jak najszybciej, może dam radę jeszcze przed świętami. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne odpowiedzi! Widzę, że zgadzamy się z odpowiedzią na drugie pytanie! Az faktycznie potrafi zauroczyć swą tajemniczością 💕 "Światło" mam w planach. Czytelnicy ogólnie sobie chwalą.

    Pozdrawiam i dzięki za przyłączenie się do zabawy! 💕

    Ksiazkowa-przystan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że tutaj jesteś!
Zostaw po sobie ślad, a na pewno Cię odwiedzę.
Podziel się swoją opinią :)