Powered By Blogger

piątek, 25 czerwca 2021

[PRZEDPREMIEROWO] „Vortex. Dzień, w którym rozpadł się świat” - Anna Benning

Tytuł: „Vortex. Dzień, w którym rozpadł się świat”
Autor: Anna Benning
Wydawnictwo: Media Rodzina
Ilość stron: 512
Ocena: 10/10

Opis
Vortex. Dzień, w którym rozpadł się świat – pierwszy tom dystopijnej trylogii Anny Benning o charyzmatycznej Elaine i energetycznych tunelach, vortexach.

Dystopijna przyszłość, świat po mutacji, niespodziewane zwroty akcji, nieustające napięcie, romans i główna bohaterka, która ma coś z Katniss Everdeen, słowem: nieodkładalny początek trylogii fantasy na światowym poziomie!

Dzień, w którym pojawił się pierwszy vortex, zmienił wszystko. Zmienił nasze kraje. Nasze morza. I zmienił nas. Jego energia zbudziła moce, które nie miały prawa zaistnieć. Moc ognia, moc ziemi, powietrza i wody. Dziś nasz świat już nie jest taki jak dawniej. Ale vortexy zostały. Nauczyłam się nimi przemieszczać. Nauczyłam się korzystać z ich mocy. Nie miałam jednak pojęcia, jakie będą tego skutki… I co się stanie, kiedy rozpadnie się świat.

Moment, na który Elaine czekała całe życie, właśnie nadszedł. W Nowym Londynie ma miejsce spektakularny wyścig vortexami, a ona jest jedną z wybranych, która może spróbować swoich sił. Setki młodych ludzi z całego świata ruszają po zwycięstwo za pomocą tuneli energii podobnych do tych, które kilkadziesiąt lat wcześniej niemal zniszczyły świat. Przeskok vortexem jest śmiertelnie niebezpieczny, ale dla łowców to codzienność. Niczym magiczny portal przenosi ich z miejsca na miejsce w ciągu zaledwie paru sekund. Elaine za wszelką cenę pragnie wygrać. Jednak podczas wyścigu budzi się w niej ukryta moc; moc, która znów może zatrząść światem w posadach. A jedynym sprzymierzeńcem dziewczyny ma być chłopak, który nie chce mieć z nią nic wspólnego…

Trylogia „Vortex” to niesamowita podróż przez całkowicie nowe uniwersum, trzymająca w napięciu, zabawna, zaskakująca i zmuszająca do refleksji. To kalejdoskop wyjątkowych pomysłów i silna bohaterka, którą pokochacie.
/opis wydawcy/


Moja opinia


Dawno nie czytałam tak dobrej powieści dla młodzieży! Naprawdę warto czekać na premierę, a ta już pod koniec czerwca! W tej książce znajdziemy wszystko, co potrzebne jest do stworzenia zapadającej w pamięci i budzącej emocje historii, która przy okazji skłania do refleksji.

Nie znalazłam w tej powieści słabych stron. Bardzo podobał mi się wykreowany przez autorkę świat pełen vortexów, czyli tuneli, dzięki którym można podróżować w przestrzeni. Takich podróży podejmują się tylko łowcy, których zadaniem jest pomóc Kuratorium w wyłapaniu i dostarczeniu do bezpiecznych stref splitów, czyli zmutowanych ludzi. Zdaniem Kuratorium, zmutowane istoty nie mogą żyć wśród innych ludzi, bo stanowią dla nich śmiertelne zagrożenie. Tworzone więc są specjalne miejsca, w których żyją cztery rodzaje splitów: grunterzy, zarzewcy, wirblerzy oraz pływańcy. Każda rasa charakteryzuje się innymi cechami, które mają związek z żywiołami: ziemią, ogniem, powietrzem i wodą. Te podziały przypomniały mi książkę „Tusz” Alice Broadway, gdzie mieliśmy naznaczonych i nienaznaczonych. Te dwie książki łączy jeszcze jeden ważny element, obie bohaterki znajdą się w sytuacji, która będzie od nich wymagać całkowitej zmiany nastawienia.

Główna bohaterka Elaine, pragnie wstąpić w szeregi łowców i pomóc Kuratorium pilnować granic. Jest to osoba bardzo charyzmatyczna, nastawiona na cel, a przy tym nie jest skoncentrowana tylko na sobie. Nie da się jej nie lubić, choć czasem jej upartość może denerwować. Widać, że jest wierna zasadom jakie wpajano jej w czasie edukacji. Przyjdzie jej się jednak zmierzyć z prawdą, która jest trudna do pojęcia, a która wywróci jej życie do góry nogami.
Nie tylko Elaine jest bardzo dobrze wykreowaną postacią. Wszyscy bohaterowie powieści mają swój charakter, nawet postacie drugoplanowe wzbudzają w nas różne emocje.

Historia stworzona przez autorkę jest jedną z tych, o których
można by mówić i mówić. Jednak najlepiej będzie ją po prostu przeczytać. Naprawdę warto zagłębić się w lekturę tej książki, bo oprócz ważnych tematów takich jak rasizm czy segregacja rasowa, znajdziemy tutaj również pełną zwrotów akcji historię wciągającą tak mocno, jak siła vortexów. Również język jakim powieść została napisana sprawia, że przez karty książki się po prostu płynie. I aż chce się więcej! Cieszę się zatem, że jest to część pierwsza trylogii, bo jeszcze tyle przed nami!

Więc nie zastanawiajcie się długo i wskakujcie do najbliższego vortexu! 

PREMIERA JUŻ 30 CZERWCA!

Za możliwość poznania tej niesamowitej historii oraz klimatyczny dodatek w postaci genialnej koszulki dziękuję ogromnie Wydawnictwu MEDIA RODZINA!


17 komentarzy:

  1. Ostatnio wiele słyszę o tej książce, super, że jest taką dobrą lekturą. Ja jednak się nie skuszę, bo młodzieżówki i szeroko pojęta fantastyka to niekoniecznie moje klimaty czytelnicze ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, zgłoszę ją w bibliotece, przyda się dobra młodzieżówka na półce

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawie zapowiada się ta trylogia. Ale masz ekstra koszulkę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem ciekawa tej książki, więc pewnie po nią sięgnę. Świetnie, że ci się spodobała.
    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  5. To zupełnie nie mój gatunek czytelniczy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja w fantastyce nie gustuję dlatego wiem, że nie odnajdę się w tej książce. Ale koszulka jest genialna. (i okładka) :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Rzadko sięgam po science fiction, bo dużo tam elementów, w których się gubię, ale jeśli to książka do młodzieży, to nie powinno tam być takich trudności.

    OdpowiedzUsuń
  8. Brzmi całkiem ciekawie, może polecę młodszemu rodzeństwu. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawa fabuła i premiera serii :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawa recenzja. Jestem pod wrażeniem, że jeszcze do tego masz koszulkę!

    OdpowiedzUsuń
  11. książka mnie ciekawi, może kiedyś przeczytam jak uporam się ze swoim stosem książek:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam serdecznie ♡
    Pierwszy raz słyszę o tej książce :) Fantastyczna recenzja, bardzo chętnie poznam opowieść bliżej. Może nie jest to mój ulubiony gatunek literacki, ale jeden z bardzo lubianych! :) To na pewno historia dla mnie :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  13. Powieści młodzieżowe to nie moja bajka

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie moja kategoria, ale wiem komu mogłabym polecić. Świetna koszulka :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Po takiej recenzji, nabrałam ochoty na tę powieść. Choć przyznaje nie miałam jej w planach. Dopisuje ją do listy :)

    OdpowiedzUsuń
  16. I nawet koszulka do książki :) Super reklama!

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że tutaj jesteś!
Zostaw po sobie ślad, a na pewno Cię odwiedzę.
Podziel się swoją opinią :)