Powered By Blogger

niedziela, 30 maja 2021

„Krew z krwi” - Przemysław Piotrowski

Tytuł: „Krew z krwi”
Autor: Przemysław Piotrowski
Wydawnictwo: Czarna Owca
Ilość stron:400
Ocena: 10/10

Opis

Gdy pewnego ranka policjanci z wydziału zabójstw pukają do jego drzwi, Daniel Adamski nie wydaje się zaskoczony. Zaniepokojony, zestresowany, zdenerwowany – tak. Ale tej wizyty akurat się spodziewał. W końcu to dopiero pierwszy raz, kiedy ktoś zabił człowieka dokładnie tak, jak Adamski opisał to w jednej ze swoich książek.

Daniel Adamski jest nie tylko autorem kryminałów. To przede wszystkim samotny ojciec wychowujący śmiertelnie chorego Leosia. Kiedy los uśmiecha się do nich w najbardziej szkaradny sposób, zsyłając mordercę psychopatę, Adamski postanawia zrobić wszystko, by uratować syna. Tego dnia rozpoczyna się przewrotna gra między policją, pisarzem i jego najbardziej zabójczym fanem…

Przemysław Piotrowski, autor rewelacyjnie przyjętej przez czytelników trylogii o komisarzu Igorze Brudnym, powraca z zupełnie nowym tytułem. "Krew z krwi" to poruszająca książka o ojcowskiej miłości, która nie zna żadnych granic.
/opis pochodzi od wydawcy/

Moja opinia
Po przeczytaniu trylogii z Igorem Brudnym byłam bardzo ciekawa nowej powieści Przemysława Piotrowskiego. I mogę z całą stanowczością powiedzieć, że autor dołącza do moich ulubionych pisarzy kryminałów! Kolejna książka, która okazała się sztosem!


Powieścią „Krew z krwi” autor udowadnia, że potrafi napisać dobrą i wciągającą powieść, która nie zawiera brutalnych scen morderstw.
W najnowszej książce pan Przemysław stawia na emocje i to bardzo silne emocje. Bohaterem powieści jest Daniel Adamski – pisarz i ojciec pięcioletniego Leonarda, który jest poważnie chory. I to właśnie relacja ojca z synem jest najważniejszym elementem tej historii. Autor stawia przed nami bardzo ważne i trudne pytanie: 
Poświęcilibyście życie innego człowieka, aby uratować chore dziecko?
Swoje dziecko? Swojego ukochanego syna?

Bo właśnie z taką sytuacją musi zmierzyć się Daniel Adamski.

Bardzo podobał mi się pomysł na fabułę. Widzę tutaj nawiązanie do sprawy Krystiana Bali, skazanego na 25 lat pozbawienia wolności, za morderstwo kochanka swojej byłej żony, który w swojej powieści „Amok”, opisał scenę morderstwa łudząco podobną do zabójstwa, za które został skazany.
I przez całą powieść zastanawiałam się czy Daniel okaże się jego naśladowcą? Czy tak jest, musicie przekonać się sami.

Mam wrażenie, że zawód jakim zajmuje się Daniel Adamski,
również został wybrany bardzo świadomie. W powieści pojawia się nawiązanie do wypowiedzi jednego ze znanych pisarzy o zbyt dużej brutalności w powieściach, która szkodzi jakości kryminałów oraz o częstotliwości wydawania nowych książek wskazując, że pisanie na akord nie sprzyja ich jakości. I tym sposobem autor stworzył sobie pole do wyrażenia swojej opinii w obu kwestiach.

Bardzo podobała mi się również kreacja Daniela Adamskiego. Troskliwy ojciec, który jednak jest na tyle tajemniczy, że nie byłam w stanie bezwarunkowo mu zaufać. Sytuacja w jakiej się znalazł, uwaga jaka została mu poświęcona przez media i zainteresowanie ze strony wydawnictw jego nową powieścią, byłaby mu bardzo na rękę. Czy zatem sam jest sprawcą całego zmieszania jakie się wokół niego rozpętało?

W mojej ocenie „Krew z krwi” jest powieścią dopracowaną, która wywołuje w nas ogromnie wiele emocji. Wciągająca fabuła, poczucie zagrożenia, wielowymiarowy bohater to wszystko sprawia, że od książki nie idzie się oderwać. Ja jestem usatysfakcjonowana lekturą powieści i Wam też gorąco polecam sięgnąć po tę książkę!
 
Za egzemplarz do recenzji bardzo dziękuję
Wydawnictwu Czarna Owca!


 

13 komentarzy:

  1. Aż tak dobra ocena? Nie spodziewałam się i zarazem mocno ucieszyłam, bo to kolejna książka, która czeka u mnie w kolejce. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdania są podzielone, ale mnie się mega podobała!

      Usuń
  2. Muszę o niej powiedzieć mojej mamie, bo to ona zna książki autora i jej się podobały, więc pewnie ucieszy się na informacje o niej.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem w trakcie polowania na tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli znajdę tę książkę w mojej bibliotece, to przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam serdecznie ♡
    Wspaniała recenzja, mam wielką ochotę przeczytać tę książkę :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  6. Brzmi świetnie, chętnie przeczytam. Ja wiem dokładnie co zrobiłabym, gdybym stanęła przed takim dylematem jak Daniel, ciekawa jestem co zrobił on i jak to wszystko łączy się z zabójczym fanem.

    OdpowiedzUsuń
  7. O ja! Jako nastolatka miałam identyczny kolor ścian w pokoju i też powiesiłam sobie płyty winylowe na ścianie! :) Jaki wzruś.... :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Pewnie jak dokończę trylogię z Igorem Brudym to i to przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeszcze nie czytałam książek tego autora, ale wszystko przede mną :)

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że tutaj jesteś!
Zostaw po sobie ślad, a na pewno Cię odwiedzę.
Podziel się swoją opinią :)