Powered By Blogger

środa, 27 maja 2020

„Rozmowy z psychopatami. Podróż w głąb umysłów potworów” - Christopher Berry-Dee

Tytuł: „Rozmowy z psychopatami. Podróż w głąb umysłów potworów”
Autor: Christopher Berry-Dee
Wydawnictwo: Czarna Owca
Ilość stron: 288
Ocena: 6/10

O książce
Christopher Berry-Dee, kryminolog i autor bestsellerów, ukazuje czytelnikom mroczne zakamarki psychiki najbardziej bezlitosnych i niebezpiecznych morderców na świecie. Przez wiele lat prowadził wywiady z przestępcami przebywającymi w więzieniach – w tym osławionymi seryjnymi zabójcami – i odkrył, że okazywany przez nich brak wyrzutów sumienia jest często jeszcze bardziej przerażający od popełnionych zbrodni.
„Rozmowy z psychopatami i bestiami” niewątpliwie zmienią poglądy czytelników na to, kim są ludzie zdolni do najbrutalniejszych zabójstw, a poza tym stanowią dowód, że horror może być bliższy, niż sądzimy.
/opis pochodzi od wydawcy/

Moja ocena:
Jeżeli czytaliście „Rozmowy z seryjnymi mordercami” i byliście tą lekturą usatysfakcjonowani, to kolejna książka tego światowej sławy kryminologa, również powinna spełnić wasza oczekiwania. Tym razem pan Christopher Berry-Dee przedstawia nam sylwetki psychopatów. Część z nich poznaliśmy już przy poprzedniej publikacji, gdyż psychopaci często stają się seryjnymi mordercami.

Książka uzmysławia nam jakimi bezwzględnymi bestiami potrafią być ludzie pozbawienie empatii, zadufani w sobie, którzy traktują innych jak przedmioty mające zaspokajać ich cele. Autor w swojej książce wypisał zespół cech, jakie posiadają psychopaci. W tym celu przytacza listę cech diagnostycznych psychopatii stworzoną przez profesora Roberta Hare’a. Może to być dla nas przydatna wiedza, w sytuacji, gdy będziemy wchodzić w nowy związek czy relację, bo wskaże na co należy zwrócić uwagę i jakie zachowania powinny wzbudzić naszą czujność.


Mam trochę wrażenie, że książka jest chaotycznie napisana. Życiorys bestii nie jest chronologicznie przedstawiony, co powoduje, że czytelnik gubi się w omawianych sprawach. Mam też odczucie, że autor również przejawia cechy narcystyczne, uważając siebie za najlepszego specjalistę. Może i nim jest, ale trochę denerwuje mnie takie obnoszenie się ze swoimi sukcesami.

Po książkę z pewnością warto sięgnąć, jeśli interesują was takie trudne tematy i jeśli macie mocne nerwy. Ten brutalny świat, gdzie grasują bestie, jest przerażającym miejscem. Jednak autor udowadnia, że nawet takich ludzi, jeśli wiemy jak do nich dotrzeć, można podejść i uzyskać od nich potrzebne informacje. Trzeba jednak pamiętać, że jeśli wejrzymy w otchłań, otchłań wejrzy również w nas. Rozmowa z psychopatami to jak balansowanie na cienkiej linie, jednak tą sztukę pan Berry-Dee opanował do perfekcji. Jeśli jesteście ciekawi co kryje umysł potworów, to zajrzyjcie do tej książki. Silne emocje gwarantowane.

Za egzemplarz do recenzji bardzo dziękuję

13 komentarzy:

  1. Człowiek pozbawiony empatii to bez wątpienia psychopata. A co do tego, do czego tacy ludzie są zdolni... Cóż, jak to mówią: "Życie pisze najlepsze scenariusze". Ale staram się pamiętać o tym, że to mimo wszystko ludzie. Choć ciężko mi to czasem przychodzi. Psychopatia, brak empatii to efekt zaburzenia psychicznego, którego nikt sam sobie nie wybiera.

    OdpowiedzUsuń
  2. Już od dłuższego czasu jestem ciekawa tej książki! Być może uda mi się znaleźć czas, aby po nią sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak najbardziej jestem zainteresowana przeczytaniem tej książki. Lubię takie klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla mnie jako psychologa na pewno będzie to ciekawa lektura. 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie moje klimaty. Mam mocne nerwy i nie mam najmniejszego problemu z czytaniem o psychopatach, ale... zwyczajnie mnie to nudzi.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja podziękuję... nie mam ochoty na takie tematy. Wybacz :*

    OdpowiedzUsuń
  7. Kolejny tytuł, który chcę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kurczę, wszędzie widzę opinie i recenzję – aż sobie pluję w brodę, że mam te dwie pozycje na półce i nie mogę się za nie zabrać. Nie to, że nie chcę – brak mi czasu, ale to nie jest żadna wymówka. Trochę boję się tego narcyzmu autora, ale jakoś to przebrnę. Ta tematyka jest warta wszystkiego!

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię to wydawnictwo, ale tym razem chyba nie dla mnie. Może kiedyś...

    OdpowiedzUsuń
  10. Przeczytam. Jestem ogromnie ciekawa. Chociaż nie trzeba czytać żeby wiedzieć, że kto zabija, zwłaszcza seryjnie, ten jest bestią. Jednak ciekawi mnie ta książka, ponieważ najczęściej mordercy stali się nimi z jakiegoś powodu. Najczęściej związanego z dzieciństwem, bądź nieudanym związkiem, relacją społeczną. Oczywiście każdy może mieć takie przeżycia, które nie każdego pchają do takiego czynu. Dlatego to jest interesujące, dlaczego na jednym to wpływa tak destrukcyjnie, a inni sobie radzą z takimi odrzuceniami czy innego typu negatywnymi doświadczeniami.

    OdpowiedzUsuń
  11. Książkę właśnie czytam i jak na razie jest świetna :D

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  12. Ojej... Temat jak najbardziej mój, ale "narcystyczne" cechy autora i chaos? O nie, to by mnie wkurzało. Umysł psychopaty generalnie jest pewnym chaosem, więc to bez sensu.

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że tutaj jesteś!
Zostaw po sobie ślad, a na pewno Cię odwiedzę.
Podziel się swoją opinią :)