Powered By Blogger

wtorek, 7 stycznia 2020

"HAZEL WOOD" - Melissa Albert

Tytuł: „Hazel Wood” 
Autor: Melissa Albert 
Wydawnictwo: Media Rodzina 
Ilość stron: 376 
Ocena: 8/10
Opis 
Większość swojego siedemnastoletniego życia Alice spędziła z matką w drodze, uciekając przed prześladującym je pechem. Jednak dopiero kiedy jej żyjąca w osamotnieniu babcia, autorka kultowych, mrocznych historii, umiera w swojej posiadłości Hazel Wood, Alice dowiaduje się, co oznacza prawdziwy pech. Jej matka znika, porwana przez tajemniczą postać z groźnej krainy, o której pisała babcia Althea. Jedyną wskazówką Alice jest notka zostawiona przez matkę: „Trzymaj się z dala od Hazel Wood”. Dotychczas Alice wystrzegała się dziwacznych fanów swojej babki. Teraz jednak nie ma wyboru i postanawia skorzystać z pomocy kolegi ze szkoły, a jednocześnie wielbiciela twórczości Althei – Ellery’ego Fincha. Wyruszają do Hazel Wood, by uratować matkę, a następnie trafiają do świata opisanego przez Altheę, gdzie Alice być może uda się poznać prawdę na swój własny temat.
/opis pochodzi od wydawcy/
Moja opinia 
Pięknie wydana książka przez wydawnictwo Media Rodzina, przyciąga wzrok. Ale nie tylko okładka intryguje. Pełna mroku i tajemnic fabuła sprawia, że razem z Alice wpadamy do baśniowego świata, z którego nie jest łatwo wyjść. 
Czytając „Hazel Wood” mogłabym podzielić powieść na dwie części. Pierwsza, która mi się bardziej podobała, wprowadza nas w codzienność siedemnastolatki. Poznajemy Alice i jej mamę Ellę, które od zawsze ściga pech. Ich życie to ciągłe podróże i brak stabilizacji. Alice wie, że jej babcia jest autorką książki, która cieszy się ogromnym zainteresowaniem czytelników, lecz egzemplarze „Opowieści z Uroczyska” są prawie nie do zdobycia. I choć dziewczyna bardzo by chciała poznać twórczość babci, bo brakuje jej kontaktu z innymi członkami swojej rodziny, nie jest w stanie poznać bajek zawartych w zbiorze autorstwa Althei. 

Bardzo podobał mi się klimat panujący w początkowej fazie powieści. Tajemnica związana z przeszłością matki i córki, ciągłe zmiany miejsca zamieszkania i całkowite zerwanie kontaktów z babcią Alice, daje czytelnikowi do myślenia. Sprawa jeszcze bardziej się komplikuje, gdy Ella znika, a do nastolatki trafia strona z książki jej babci. Pojawienie się w mieście tajemniczych wręcz bajkowych postaci, również wywołuje niepokojące wrażenie osaczenia. Wszystkie znaki wskazują, że czas wybrać się do Hazel Wood, choć ostatnia wiadomość od Elli, odradza dziewczynie takiego ruchu. 
Druga część rozgrywa się już w fantastycznym świecie, gdzie Alice zrobi wszystko by odnaleźć swoją mamę. I tutaj akcja bardzo mocno przyspiesza. Ja przyznam się, że w świecie bajek i Historii opisanych przez Althee trudno mi się było rozeznać. Już samo trafienie do Uroczyska stało się dla mnie niepojęte, a późniejsze wędrówki głównej bohaterki, wprawiały mnie w równie wielkie zdziwienie.
Czytając „Hazel Wood” miałam przed oczami powieść Lewisa Carrolla, i to nie tylko z powodu imienia głównej bohaterki, ale i fantastycznego świata jaki przemierzały dziewczyny. Mrocznego, przerażającego, ale i fascynującego, w którym wszystko jest możliwe. 
Książkę wzbogacają bajki pochodzące z „Opowieści z Uroczyska”, opowiedziane z pamięci przez Ellery’ego Fincha. Jest to świetny przerywnik w lekturze, który trochę rozjaśnia nam skrywane przez matkę i babcię tajemnice. 
„Hazel Wood” zabiera nas w baśniowy świat pełen tajemnic i podstępnych postaci. Niepokojący klimat, zło czające się na każdym kroku i lekkość pióra sprawiają, że książkę się bardzo szybko czyta. Piękna i magiczna opowieść o odkrywaniu siebie, ale przede wszystkim o uczuciu, które jest w stanie przezwyciężyć wszystko. Z czystym sumieniem mogę Wam polecić lekturę tej książki. Szczególnie jeśli lubicie bajkowy, ale i mroczny świat, w którym trudno jest komukolwiek zaufać. 
Za możliwość odkrycia prawdy o "Hazel Wood" ogromnie dziękuję 
Wydawnictwu MEDIA RODZINA
 



13 komentarzy:

  1. Na pewno zachęca mnie niepokojący klimat tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam ją już w swoich czytelniczych planach, mam nadzieję, że się nie rozczaruję, bo po tylu pozytywnych recenzjach jakie przeczytałam, o tej powieści mam duże oczekiwania.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa recenzja, ale to nie do końca moje klimaty czytelnicze. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Baśniowy świat tego właśnie mi trzeba :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi również podoba się wydanie tej książki. Mam ją na swojej czytelniczej liście, ale nie mam pojęcia kiedy uda mi się ją przeczytać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie spotkałam się wcześniej z tą książką. Fabuła dla mnie wydaje się dosyć ciekawa, więc zapisałam sobie tytuł :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Okładka jest fenomenalna. Zachęciłaś mnie do przeczytania tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo interesująca fabuła. Jestem zainteresowana tą pozycją. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wiele dobrego słyszałam o tej ksiażce ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Myślę, że by mi się spodobała, także chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń

Cieszę się, że tutaj jesteś!
Zostaw po sobie ślad, a na pewno Cię odwiedzę.
Podziel się swoją opinią :)