Powered By Blogger

poniedziałek, 4 grudnia 2017

Kolekcja nietypowych zdarzeń

Autor: Tom Hanks
Wydawnictwo:Wielka Litera
Ilość stron: 400
Ocena: 7/10



Toma Hanksa chyba nie trzeba nikomu przedstawiać. Jest to świetny aktor, który za swoje filmowe kreacje zdobywa cenne nagrody, reżyser oraz producent filmowy. Doskonale sprawdza się jako aktor komediowy, ale największą popularność zdobył dzięki poważnym rolom w filmach takich jak „Forrest Gump”, „Filadelfia” czy „Szeregowiec Ryan”. Ostatnio głośno jest o nim za sprawą wydanej książki jego autorstwa. Czy Tom Hanks jest równie dobrym pisarzem co aktorem?


„Kolekcja nietypowych zdarzeń” to zbiór 17 opowiadań. Każde z opowiadań to inna historia. Jedynym elementem które je łączy jest maszyna do pisania. Czasem ten przedmiot jest głównym bohaterem historii, a czasem tylko tłem dla opowieści. Jednak w każdej ma swoje miejsce. Książka wzbogacona jest fotografiami różnych modeli maszyn do pisania. Od tych zabytkowych, dużych i ciężkich, po modele bardziej praktyczne i łatwe w użytkowaniu. Czytając opowiadanie „Oto Refleksje mojego serca”, przypomniałam sobie, że w swoim dzieciństwie również byłam zafascynowana maszyną do pisania. Co prawda model, na którym ja pisałam, również zostałby nazwany przez fachowca „bzdurą”, ale mnie się podobała.
Nie jestem zwolenniczką opowiadań. Są dla mnie za krótkie przez co nie mam szansy zżyć się z bohaterami. Gdy już rozeznam się w sytuacji i wciągnę się w historię, ta nagle się kończy, a zostaję z pustką.
W „Kolekcji nietypowych zdarzeń” nie wszystkie opowiadania mi się podobały. Jednak większość z nich była interesująca. Autor pisze prostym i zrozumiałym językiem, dzięki czemu książkę czyta się szybko. Idealna pozycja na wieczorny relaks przy książce, szczególnie dla zabieganych osób, które nie mają za dużo czasu by poświęcić całej książce. Dla nich dozowanie sobie opowiadań Toma Hanksa będzie idealnym rozwiązaniem.
 

6 komentarzy:

  1. Jeszcze nie miałam okazji przeczytać tej książki, ale mimo, że sama fanką opowiadań nie jestem? To chętnie po nią sięgnę ;)

    she__vvolf 🍂🐺

    OdpowiedzUsuń
  2. książkę mam i czeka na półce :) świetna maszyna, też taką chcę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie moja :P Jest w moim miejscu pracy na wyposażeniu, wiec skorzystałam :P dlatego zdjęcie takie niedopracowane :P

      Usuń
  3. Hmm, też nie jestem jakąś wielką miłośniczką opowiadań, ale przeciwniczką też nie jestem i jak trafię na jakieś ciekawe to nie mogę się oderwać! :)

    Pozdrawiam, poprostualeksandraa.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakim cudem co druga osoba która pisze o tej książce ma w domu maszynę do pisania? :D Mi ten zbiór opowiadań bardzo przypadł do gustu ale ja w ogóle bardzo lubię taką formę. Oczywiście nie wszystkie opowiadania były rewelacyjne ale myślę że każdy znajdzie coś dla siebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maszyna do pisania nie jest moja :P Jest na wyposażeniu w moim miejscu pracy, a ja tylko wykorzystałam ją do zdjęcia :P ale masz rację, jest to zastanawiające, że jeszcze wiele osób jest w ich posiadaniu :)

      Usuń

Cieszę się, że tutaj jesteś!
Zostaw po sobie ślad, a na pewno Cię odwiedzę.
Podziel się swoją opinią :)